۳ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۰۰
کد خبر: 82396766
T T
۰ نفر
محسن هاشمی:اعتراف به اشتباه اشكالی ندارد، بدنبال همدلی در جامعه باشیم

تهران - ایرنا - فرزند ارشد آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: اعتراف به اشتباه اشكالی ندارد، كاری نكنیم كه امید در جامعه از بیرون برود. باید دنبال همدلی در جامعه باشیم و یكی از دلائل موفقیت در دوران سازندگی همین همدلی بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا ،محسن هاشمی رفسنجانی در مراسم اعطای تندیس امین الضرب به كارآفرینان برتر و تجلیل از پیشكسوتان عرصه اقتصاد به مناسبت 133سالگی اتاق تهران كه در تالار وحدت برگزار شد، افزود: بار دیگر باید از مردم حق شناس كه با حضور خود در مراسم آیت الله هاشمی رفسنجانی همدلی خود را نشان دادند، تقدیرمی كنم.
وی ضمن تسلیت شهادت آتش نشانان در حادثه ساختمان پلاسكو ادامه داد: حادثه چند روز گذشته ساختمان پلاسكو نشان داد كه راه توسعه هنوز آنطور كه فكر می كنیم، هموار نیست و خلاهایی وجود دارد كه با دست كارآفرینان باید هموار شود.
فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی یادآور شد: آیت الله هاشمی رفسنجانی تلاش داشت ایرانی بسازیم كه الگوی كشورهای جهان شود و شاید این ایده بود كه باعث شد برخی دوستان از كنارش، دور شوند و گاهی بی مهری هایی صورت گیرد.
محسن هاشمی یادآور شد: ولی ایشان تا آخر عمر در این مسیر حركت و تلاش كرد با حمایت از كارآفرینان رفاه را برای ملت فراهم كند.
وی با بیان این كه پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای مسكوت ماندن پروژه های توسعه ای سه تفكر حاكم بود، گفت: دیدگاه اول توسعه را كاملا غربی و منفی فرض می كرد و تلاش داشت اینگونه پروژه ها و مشابه آن به عنوان پروژه های استعماری معرفی شود كه می خواهد جیب ملت را خالی كند و به نفع غرب از خزانه كشور سو استفاده كند.
وی افزود: حتی در اجرای برخی پروژه های نظامی نیز چنین نظراتی عنوان می شد و به همین دلیل اكثر پروژه ها دچار بحران شد ولی با تلاش سردار سازندگی و همرزمان وی پروژه ها كم كم آغاز شدند.
فرزند ارشد آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: در نگاه دوم توسعه را غربی و مثبت می دانستند بنابراین ایده هایی اجرایی شد تا كشور از مشكلات بیرون بیاید.
هاشمی گفت: اما در نگاه توسعه ای آیت الله هاشمی بهره مندی از غرب و شرق برای رفاه ایران اسلامی حاكم بود كه می تواند شاهد كار آفرینی باشد ودر موارد بتوان تفكر ایرانی اسلامی را صادر كرد و ایرانی بسازیم كه الگوی كشورهای جهان شود .
وی افزود: شاید همین ایده بود كه باعث شد برخی دوستان از كنار ایشان بروند و گاهی بی مهری هایی صورت گیرد ولی آیت الله هاشمی تا آخر عمر در این مسیر حركت كرد و تلاش كرد با حمایت از كارآفرینان رفاه را برای ملت فراهم كند .
فرزند ارشد آیت الله هاشمی رفسنجانی به آخرین جلسه آن مرحوم با پژوهشگران اشاره و خاطر نشان كرد: در این جلسه ایشان چند نكته را بیان كردند از جمله اینكه ارتقاء دانایی مردم بهتر از تلاش برای اصلاح سیاستمداران در این مسیر است .
هاشمی افزود: اعتراف به اشتباه اشكالی ندارد بنابراین برای آبیاری درخت امید كاری نكنیم كه امید در جامعه بیرون برود،پس باید دنبال همدلی در جامعه باشیم و یكی از دلائل موفقیت در دوران سازندگی همین همدلی بود.
وی ادامه داد: در نهایت ایشان حفظ نظام و نظم اجتماعی در جامعه یكی از پارامترهای مهم در جامعه می دانستند.
فرزند ارشد آیت الله هاشمی رفسنجانی اضافه كرد: ایشان بعد از دوران مبارزه و قبل از انقلاب اسلامی از تلاش برای تثبیت انقلاب اسلامی حتی در زمان جنگ تحمیلی كه در كنار فرماندهان، فرماندهی جنگ را بر عهده داشتند،تلاش كردند حداقل فعالیت ساخت و ساز و تولید در كشور را حفظ كنند.
هاشمی خاطر نشان كرد: نمونه شاخص آن مترو تهران است كه در سال 63 ایشان در نمازجمعه خطبه خواند و خواستند این پروژه تهران حتی در زمان جنگ شروع شود.
سیام. 1053 **9314 ** 1336 خبرنگار: حمید شریفی كیا** انتشار: مهرنوش خانزائی
۰ نفر