۳ بهمن ۱۳۹۵، ۱۷:۳۱
کد خبر: 82397357
T T
۰ نفر
استاندار گیلان: دولت وقت زیادی برای حل مشكلات مسكن مهر گذاشته است

رشت - ایرنا - استاندار گیلان گفت: در دولت یازدهم وقت زیادی برای حل مشكلات مسكن مهر و فراهم كردن زیر ساخت های لازم گذاشته شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا، محمدعلی نجفی روز یكشنبه در دیدار قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسكن مهر اظهار كرد: 62 هزار واحد مسكن مهر در گیلان تاكنون به متقاضیان واگذار شده كه از این تعداد 41 هزار واحد مسكونی توسط راه و شهرسازی و بقیه نیز توسط بنیاد مسكن انقلاب اسلامی آماده شده است.
وی با بیان اینكه رسیدگی به مشكلات متقاضیان مسكن مهر در سه سال گذشته مورد تاكید بوده ، گفت: در دولت یازدهم وقت زیادی برای حل مشكلات مسكن مهر و فراهم كردن زیر ساخت های لازم گذاشته شد.
به گفته نجفی، در دهه مبارك فجر نیز یك هزار و 380 واحد مسكونی توسط راه و شهرسازی گیلان آماده افتتاح است.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسكن مهر هم گفت: امسال مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان برای تامین خدمات زیربنایی، روبنایی، آماده سازی معابر، پرداخت عوارض ساختمانی و دیگر موارد مورد نیاز برای مسكن مهر كشور اختصاص یافت.
احمد اصغری مهرآبادی افزود : حدود هشت هزار واحد مسكن مهر در گیلان باقی مانده كه از پیشرفت فیزكی بالایی برخوردار است و تا پایان دولت یازدهم آماده می شود.
بر اساس گزارش دیگری از روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا، محمدعلی نجفی امروز در هفتمین نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان كه پس از بازدید از مركز نگهداری ماده 16 رشت برگزار شد، گفت: ساخت مركز نگهداری، درمان و كاهش آسیب معتادان متجاهر در گیلان ادامه می یابد .
وی ادامه داد: در مركز ماده 16 رشت ، معتادین متجاهر در بخش قرنطینه توسط پزشكان، روانپزشكان و سایر عوامل مستقر در مركز مورد معاینه قرار می‌گیرند و پس از گذراندن دوران قرنطینه به بخش اسكان منتقل می‌‌شوند و به صورت روزانه و با مصرف داروهای مورد نیاز، تحت مراقبت پزشكان قرار می‌گیرند.
نجفی گفت : معتادان در دوره های یك ماهه و سه ماهه، علاوه بر ترك اعتیاد با مهارت های زندگی و حرفه های اشتغال زا آشنا می شوند.
وی یادآور شد: این مركز شامل دو بخش قرنطیه با ظرفیت 10 تخت و بخش آسایشگاه با ظرفیت 50 تخت با امكاناتی ازجمله اتاق مدیریت، پزشك، CPR، اتاق مشاوربا هزینه هشت میلیارد ریال تجهیز شد.
نجفی با اشاره به اینكه وجود این مركز به كاهش آسیب های اجتماعی كمك می كند، تأكید كرد : سازمان‌ها و نهادهای مختلف بایستی برای تحقق این امر با طرح‌ریزی و انجام اقدامات مشترك بستر لازم را فراهم كنند و این مهم را جزء وظایف خود بدانند.
استاندار گیلان همچنین بر ضرورت تامین تجهیزات و امكانات درمانی و دارویی نخستین مركز نگهداری و درمان معتادان متجاهر و كاهش آسیب گیلان تاكید و اظهار كرد: ساخت مركز نگهداری زنان معتاد متجاهر نیز در شهر رشت پس از انجام مطالعات لازم آغاز می شود.
مركز نگهداری، درمان و كاهش آسیب معتادان متجاهر در رشت، تیرماه امسال با حضور استاندار گیلان به بهره برداری رسیده بود.
7294/2007