احمدعلي يزدان پناه روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در حال حاضر نقش سيستم هاي مديريت اطلاعات در خدمات گردشگري پايتخت بسيار كمرنگ است.
اين عضو هيات علمي موسسه پژوهش و برنامه ريزي آموزش عالي وزارت علوم گفت: شكاف بين صنعت گردشگري و مراكز دانشگاهي موجب شده تا خدمات در اصناف گردشگري به ويژه دفاتر خدمات مسافرتي به صورت سنتي ارائه شود.
يزدان پناه ، مديران تاسيسات گردشگري زماني قادر به تصميم گيري صحيح هستند كه امكان دسترسي به اطلاعات گردشگري داشته باشند
وي اظهاركرد: در حال حاضر بيش از هزار و 900 دفتر خدمات مسافرتي در تهران به گردشگران ارائه خدمات مي كنند كه با اين وجود شبكه ارتباطي منسجم و ساختار يافته ميان دفاتر مسافرتي، مراكز اقامتي و مراكز تفريحي ديده نمي شود كه مسئول فروش تور بتواند بر خلاف ساير كشورهاي توسعه يافته در حوزه گردشگري با فشردن يك كليد در صفحه نمايشگر از ظرفيت اشغال و پذيرش مراكز اقامتي و تفريحي مطلع شود.
استاد دانشگاه علامه طباطبايي گفت: در حال حاضر نياز گردشگري تهران يك شبكه نظام يافته در فناوري اطلاعات است و اگر بحثي از گردشگري پايدار به ميان مي آيد، بايد ساختار آن نيز پايدار شود.
يزدان پناه گفت: صنعت گردشگري را مي توان به عنوان تنها صنعت پاك در دنيا نام برد، پس بايد خدمات آن هم در راستاي يك صنعت پاك لحاظ كرد تا از تردد و مراجعه حضوري گردشگران براي خريد خدمات در ترافيك كلان شهر ها جلوگيري كرد.
وي خاطر شان كرد: در دنياي رقابتي امروز نمي توان نقش فناوري اطلاعات را در جذب گردشگران ناديده گرفت، اگر مديران مراكز گردشگري و اقامتي مي خواهند در اين بازار ادامه حيات داشته باشند نيز چاره اي جز تغيير رويكر براي افزايش خدمات الكترونيكي و بهره برداري از سامانه هاي اطلاعات جهانگردي نخواهند داشت.
* براي اطلاع از اخبار متنوع انتشار يافته در شبانه روز با كانال ايرنا استان تهران در تلگرام به نشاني IRNATEHRAN@ همراه شويد.
خبرنگار:امين كمالي فر- انتشاردهنده: انتشاردهنده: موسي فعاليان
تهرام/7247 / 1539
تهران-ايرنا- مدرس سامانه هاي اطلاعات جهانگردي دانشگاه علامه طباطبايي با بيان اينكه گردشگري پايتخت نيازمند سامانه اطلاعات است، گفت: هدف از توسعه فناوري اطلاعات بهبود كيفيت و تسريع در روند خدمات است.