۴ بهمن ۱۳۹۵، ۱۰:۴۴
کد خبر: 82398022
T T
۰ نفر
رایزنی ایران، روسیه و تركیه پیش از آغاز مذاكرات بین المللی سوریه

مسكو - ایرنا - دومین نشست سه جانبه هیات های ایران، روسیه و تركیه برای رایزنی و هماهنگی در باره مذاكرات صلح سوریه در آستانه، صبح امروز (دوشنبه) در آستانه پایتخت قزاقستان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، محور این مذاكرات كه در كمتر از 15 ساعت از مذاكرات اولیه برگزار می شود، راهكارهای تقویت آتش بس فراگیر در سوریه، بررسی سند نهایی و همچنین محورهای مذاكرات سوری-سوری اعلام شد.
در مذاكرات دو روزه حل سیاسی بحران سوریه در آستانه كه امروز آغاز می شود، هفت هیات از جمله، ایران، روسیه و تركیه به عنوان سه كشور برگزار كننده نشست حضور دارند.
افزون بر سه كشور بانی نشست، دو هیات دولت سوریه و مخالفان و استفان دی میستورا نماینده دبیركل سازمان ملل در امور این كشور نیز در این گفت وگوها شركت خواهد كرد.
سفیر آمریكا نیز در این مذاكرات كه در هتل ریكسوس پایتخت قزاقستان برگزار می شود، حضور دارد.
شبكه روسی ار. ب. كا نیز به نقل از وزارت خارجه قزاقستان گزارش داد كه براساس برنامه ریزی انجام شده، در مذاكرات دو روزه سوری-سوری كه از فردا پشت درهای بسته آغاز خواهد شد، فقط هیات های مذاكره كننده بدون حضور خبرنگاران و نمایندگان رسانه ها حضور دارند.
حسین جابری انصاری معاون امور عربی و آفریقای وزارت خارجه ریاست هیات جمهوری اسلامی ایران را در این گفت وگوها برعهده دارد.
ایران، روسیه و تركیه سه كشور مبتكر آتس بس سوریه برقرار شده از 10 دی ماه و همچنین برگزاری مذاكرات آستانه هستند.
نشست آستانه با هدف شكستن بن بست از سرگیری مذاكرات صلح سوری در ژنو برنامه ریزی شده كه از هفت ماه پیش با كارشكنی گروههای مسلح تحت الحمایه گروه كشورهای ضدسوری از جمله عربستان سعودی متوقف شده است.
اروپام*1516 ** انتشار دهنده: هادی مولوی نیا