۴ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۱۸
کد خبر: 82398088
T T
۰ نفر
وزیر كشور آلمان از سامانه جدیدی برای شناسایی و برخورد با تهدیدات امنیتی خبر داد

برلین - ایرنا - وزیر كشور آلمان اعلام كرد سامانه جدید ارزیابی تهدید برای ردگیری تروریست های بالقوه و افزایش همكاری بین مقامات و نهادهای مرتبط در آلمان به كار می رود.

به گزارش خبرگزاری د پ آ آلمان ، 'توماس دی ماتزیر' در گفت وگو با هفته نامه 'بیلد ام زونتاگ' گفت كه با ایجاد این سامانه جدید موسوم به 'رادار' كه بطور مشترك توسط دانشگاه زوریخ و دفتر پلیس جنایی فدرال آلمان (BKA) طراحی شده است، ارتباط بهتری بین پلیس و مقامات قضایی ایجاد خواهد شد.
به گفته وزیر كشور آلمان، این سامانه تهدید بالقوه تروریست ها را در سه سطح معمولی ، برجسته یا خطرناك طبقه بندی می كند و یك سنگ بنای مهم است. ایالت های آلمان تا پایان ماه ژوئن با این سامانه آشنا می شوند و سپس در ایالت هایی كه با تهدیدات بالقوه بیشتری رو به رو هستند اجرا می شود.
از زمان حمله به بازار كریسمس در برلین، موضوع امنیت در آلمان در كانون توجه قرار گرفته است. سامانه رادار یكی از تدابیری است كه مقام های آلمان برای بهبود امنیت در این كشور در نظر دارند. در همین زمینه مقامات آلمان قصد دارند تدابیر سخت تری علیه افراد دارای مدارك هویتی جعلی اعمال كنند.
'انیس عامری' مظنون اصلی حادثه حمله با كامیون به یك بازار كریسمس در برلین در ماه دسامبر پیش از آن حمله از چندین هویت مختلف استفاده كرده بود. پس از حمله ماه دسامبر كه 12 كشته بر جا گذاشت، نیروهای امنیتی آلمان با انتقادهای زیادی رو به رو شدند. عامری برای مدت بیش از یك سال به عنوان یك تهدید بالقوه برای مقام های امنیتی شناخته شده بود اما امكان استرداد او به تونس وجود نداشت زیرا تونس مدارك لازم برای اخراج او را ارسال نكرده بود.
در ارتباط با فقدان همكاری تونس، 'كلمنس بینینگر' معاون هیات نظارتی پارلمان آلمان در امور اطلاعاتی ، به شبكه 'دویچلند فونك' گفت كه در سطح فدرال باید رهبری روشن تری برای برخورد با حملات تروریستی بالقوه وجود داشته باشد.
آلمان در سال 2016 هفت حمله تروریستی را با ابزارهای مختلف از مواد منفجره گرفته تا چاقو و تبر و كامیون شاهد بود كه در آنها 22 نفر كشته و حدود 112 تن مجروح شدند. گروه تروریستی داعش مسئولیت چند مورد از این حملات را بر عهده گرفته است. تازه ترین مورد نیز حمله 19 دسامبر (29 آذر) بود كه یك تونسی تبار با نام 'انیس عامری' با كامیون وارد بازارچه كریسمس در برلین شد و 12 نفر را كشت و 48 نفر را زخمی كرد.
اروپام**1078** مترجم: بابك جعفری ** انتشار دهنده: زهرا هژبری
۰ نفر