۴ بهمن ۱۳۹۵، ۱۴:۴۲
کد خبر: 82398512
T T
۰ نفر

آبگرفتگی 35خانه در سیستان و بلوچستان

۴ بهمن ۱۳۹۵، ۱۴:۴۲
کد خبر: 82398512
آبگرفتگی 35خانه  در سیستان و بلوچستان

زاهدان - ایرنا - مدیر كل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: 20 خانه روستایی در ایرانشهر و 15 خانه روستایی در فنوج واقع در جنوب استان امروز/ دوشنبه/ براثر جاری شدن سیلاب دچار آبگرفتگی شد.

رضا اربابی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نیروهای امدادی هلال احمر ساكنان این منازل را به مكان های امن منتقل كردند.
ایرانشهر در 335 كیلومتری و فنوج در 505 كیلومتری جنوب زاهدان مركز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
وی با بیان اینكه از عصر پنجشنبه گذشته تاكنون بارندگی های خیلی خوبی در جنوب سیستان و بلوچستان گزارش شده است اظهار داشت: براثر طغیان رودخانه های فصلی و جاری شدن روان آبها و سیلاب 10 مسیر ارتباطی شامل دلگان - ایرانشهر، زهكلوت - دلگان، خیرآباد - ایرانشهر، ایرانشهر - جلگه، چاهان - زرآباد، نیكشهر - بنت، كاروان - زرآباد، بزمان - دلگان، فنوج - رمشك و فنوج - اسپكه از صبح امروز بسته شده است.
وی تاكید كرد: تلاش نیروهای راهداری و امدادی برای بازگشایی این مسیرها ادامه دارد.
مدیر كل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان افزود: براثر بارندگی های چند روز اخیر در جنوب استان بیشترین خسارت به تاسیسات زیر بنایی نظیر راهها، شبكه های برق و بخش كشاورزی وارد شده است.
اربابی بیان كرد: علاوه بر این، در بخش زرآباد شهرستان كنارك نیز بر اثر جاری شدن سیلاب در یكی از روستاهای این بخش اهالی این روستا به وسیله امداگران در حال انتقال به نقطه امن هستند.
كارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان نیز با بیان اینكه بارندگی از عصر روز پنجشنبه هفته گذشته در استان آغاز شده است اظهار داشت: امروز و فردا از سواحل تا شهرستان خاش شاهد بارش های سنگین و برای نواحی مركزی و شمالی استان شاهد بارش های متوسط خواهیم بود.
مرتضی فرجی افزود: در شبانه روز گذشته بارندگی های خوبی در نقاط مختلف استان از جمله خاش 32 میلی متر، توابع ایرانشهر 23 و نیم میلی متر، بزمان 18 میلی متر، میرآباد زاهدان 17 میلی متر و ایرانشهر 11.6 میلی متر گزارش شده است.
وی تصریح كرد: امروز و فردا شدت بارش ها برای شهرستان های كنارك، چابهار، نیكشهر، فنوج، ایرانشهر، بزمان، دلگان و خاش، قصرقند، سرباز، مهرستان، سیب و سوران و سراوان است و آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی در این مناطق رخ خواهد داد.
7316**6081 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: حیدر سرایانی
۰ نفر