۵ بهمن ۱۳۹۵، ۱۴:۴۸
کد خبر: 82400061
T T
۰ نفر
حيدر مصلحي: دشمن براي نفوذ در حوزه هاي علميه سرمايه گذاري كرده است

بجنورد- ايرنا- وزير پيشين اطلاعات گفت: دشمن سرمايه گذاري زيادي براي نفوذ در حوزه هاي علميه انجام داده است و به همين منظور در اين مراكز ديني طرح هاي گوناگوني دارد.

حجت الاسلام حيدر مصلحي سه شنبه در همايش و نشست بصيرتي طلاب و مبلغان خراسان شمالي در بجنورد اظهار كرد: دشمنان پس از فتنه سال 88، اذعان داشته اند از اينكه بيشتر بر روي دانشگاه تمركز داشته و از حوزه هاي علميه غافل شده اند، پشيمان هستند.
وي گفت: دشمن تلاش دارد بيشتر در اين مراكز ديني سرمايه گذاري كند تا كارهاي انجام نشده پيش، جبران شود.
حجت الاسلام مصلحي اظهار كرد: عده اي كه ادعاي سنتي بودن و ادامه فعاليت حوزه هاي علميه به صورت سنتي دارند، به يك باره شروع به انجام اقدامات سياسي كردند كه اين نوع فعاليت نمونه اي از نفوذ است.
وزير پيشين اطلاعات با بيان اينكه نفوذ از گذشته و از خلقت انسان وجود داشته است گفت: بعضا دشمن در پروسه زمان ده ها سال بر روي فرد سرمايه گذاري مي كند تا او را در مركز قدرت قرار دهد و نمونه آن سرمايه گذاري چند ده ساله يهود بر معاويه بود.
وي افزود: استكبار هنوز هم به دنبال سرمايه گذاري و نفوذ است و ما نبايد اجازه دهيم كه معاويه ها با طراحي هاي يهود بر سر قدرت آيند.
وي افزود: دو نوع نفوذ در جامعه وجود دارد كه شامل نفوذ موردي و نفوذ جرياني است، در نفوذ انفرادي جاسوسي به كار گرفته مي شود تا با ترور فيزيكي اشخاص را از ميان بردارد كه ترور دانشمندان هسته اي از اين دست است.
وي خاطرنشان كرد: ترور شخصيتي نوع ديگري از نفوذ هاي موردي است كه دشمن در آن تلاش دارد تا شخص را از حيز انتفاع خارج كند.
وي با اشاره به اينكه امروز تلاش دشمن اين است كه مذاهب و دين مختلف ايجاد كند افزود: دشمن همچنين در نفوذ جرياني خود تلاش دارد تا باورها، آرمان ها، نگاه ها و سبك زندگي را تغيير دهد.

*دشمن به دنبال اشتباه محاسباتي در انتخابات پيش رو است
وزير پيشين اطلاعات گفت: دشمن با به كاربستن برنامه ها و سرمايه گذاري هاي سنگين به دنبال اين است كه مردم و افكار عمومي، نخبگان و مسئولان ايران را دچار اشتباه محاسباتي كند.
وي با بيان اينكه اين اشتباه محاسباتي در انتخابات پيش رو براي دشمن بسيار قابل استفاده و بهره برداري است افزد: يكي از كاركردهاي دشمن براي ايجاد اشتباه محاسباتي، تهديد و ايجاد ترس است.
وي خاطرنشان كرد: مردم در انتخاب نامزدها به دنبال فردي هستند كه مشكلات بيكاري و اشتغال را حل كند اما، دشمن با حرف هايي چون روي ميز بودن گزينه نظامي، مردم را تهديد مي كند و اين امر سبب مي شود تامردم به انتخابي سوق داده شوند كه جنگ ايجاد نشود.
6042 انتشاردهنده: سيدحسين قدسي
۰ نفر