۶ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۵۵
کد خبر: 82401335
T T
۰ نفر
مقام روس: هوشیاری و مواضع قاطع برجامی دولت ایران مانع كارشكنی های آمریكا است

مسكو - ایرنا - ایگور كوروتچنكو عضو شورای اجتماعی وزارت دفاع روسیه گفت: هوشیاری و مواضع قاطع دولت ایران درباره برجام، آمریكا را از هر گونه اقدامی علیه این توافق بین المللی منصرف می كند.

كوروتچنكو سردبیر ماهنامه روسی دفاع ملی امروز (چهارشنبه) در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: دونالد ترامپ رئیس جمهوری و مقام های دولت آمریكا برای هر گونه تصمیم گیری در مورد برجام، مواضع و قاطع دولت ایران را مورد توجه قرار می دهند.
عضو شورای اجتماعی وزارت دفاع روسیه با اشاره به اظهارات مقام های ایرانی در باره برجام گفت: تهران آشكارا و روشن تدابیر خود را در قبال كارشكنی احتمالی واشنگتن در برابر توافق بین المللی هسته ای بیان كرده است و آمریكا هم می داند كه اقدام ضدبرجامی چه پیامدهایی برای این كشور خواهد داشت.
كوروتچنكو كه از كارشناسان سیاسی، نظامی و امنیتی برجسته روسیه است، تاكید كرد: خروج آمریكا از برجام برای این كشور زیان بار خواهد بود و ترامپ هم از این واقعیت آگاهی دارد به ویژه اینكه چنین اقدامی شانتاژ و فشار سیاسی تلقی خواهد شد.
كارشناس روس خاطرنشان كرد: اقدام ضدبرجامی برای دولت آمریكا هیچ نتیجه ای ندارد و موجب انزوای بین المللی واشنگتن خواهد شد و قطعا ترامپ در شرایط سخت كنونی برای كاخ سفید به چنین اقدامی متوسل نمی شود.
كوروتچنكو گفت: اظهارات مقام های آمریكایی علیه برجام فقط در مرحله حرف باقی می ماند و بسیار بعید است، وعده های انتخاباتی ترامپ در مورد این توافق بین المللی تحقق یابد.
عضو شورای اجتماعی وزارت دفاع روسیه همچنین با اشاره به آغاز همكاری های گسترده كشورهای اروپایی با ایران در دوره پسابرجام، اظهار كرد: اتحادیه اروپا همراه روسیه و چین به شدت مخالف لغو برجام است و خروج احتمالی آمریكا از این توافق، موجب بروز اختلاف های شدید میان واشنگتن با بروكسل، مسكو و واشنگتن خواهد شد.
وی همچنین با بیان اینكه ایران به تعهدهای برجامی عمل كرده است، گفت: اجرای توافق به نفع تهران بوده و خواهد بود. بسیاری از تحریم ها لغو شده و همكاری بین المللی ایران بسیار افزایش یافته كه دستاوردهای آن عقد میلیاردها دلار قرار داد با كشورهای مختلف از جمله اروپایی، خرید هواپیما از ایرباس و همچنین برنامه مشابه با شركت آمریكایی بوئینگ است.
سردبیر ماهنامه روسی دفاع ملی ادامه داد: برجام ثمرات مهمی برای ایران داشته است كه مقایسه وضعیت كنونی با دوران پیش از عقد توافق هسته ای، این واقعیت را كاملا نمایان می كند.
مقام روس در پایان گفت كه با توجه به حمایت همه اعضای گروه 1+5 به ویژه روسیه از برجام تاكنون، این توافق بین المللی دورنمای روشنی برای اجرا دارد.
اروپام*391 انتشار دهنده: هادی مولوی نیا