۶ بهمن ۱۳۹۵، ۱۶:۵۶
کد خبر: 82401862
T T
۰ نفر
نگارخانه ها نقش ویژه ای در معرفی فرهنگ ایران دارند

مشهد- ایرنا- مدیركل انجمن هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نگارخانه ها نقش ویژه و مهم در معرفی فرهنگ ایرانی ایفا می كنند.

به گزارش ایرنا، مجید ملانوروزی عصر چهارشنبه در مراسم افتتاح نگارخانه مجتمع امام رضا (ع) مشهد افزود: مشهد و خراسان رضوی دارای ظرفیت های عمیق فرهنگی است كه تاثیر بسیار مهم در جهان اسلام از خود به جای گذاشته است.
وی با بیان اینكه رویداد مشهد 2017 فرصت بسیار مناسبی برای معرفی ظرفیت های عمیق ایران اسلامی است، اظهار كرد: حرم مطهر رضوی نیز به عنوان موزه بزرگ هنرهای اسلامی شناخته می شود.
وی گفت: باید از این فرصت برای تقویت باورها و فرهنگ اسلامی استفاده كرد.
ملانوروزی افزود: نگارخانه ها بین هنرمند و مخاطب ارتباط برقرار می كنند و این امر می تواند نتایج بسیار ارزشمند فرهنگی داشته باشد.
وی اظهار كرد: افتتاح این نگارخانه در مشهد رویداد بسیار بزرگ فرهنگی است كه می تواند نقش كلیدی در توسعه فرهنگ ایفا نموده و فرهنگ و هنر خراسان را به مخاطبان معرفی كند.

* پایتخت فرهنگی جهان اسلام بهانه ای برای معرفی ظرفیت های فرهنگی مشهد است
مدیر كل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: برنامه های پایتخت فرهنگی جهان اسلام بهانه ای برای معرفی ظرفیت های عمیق و موثر فرهنگی مشهد است.
سید سعید سرابی افزود: تلاش می كنیم در این برنامه ها میهمانان با فرهنگ عمیق ایرانی و ظرفیت های ارزشمند گردشگری خراسان رضوی آشنا شوند.
وی با بیان اینكه هنر ایرانی اسلامی دارای ظرفیت های بسیار عمیقی است، اظهار كرد: خراسان نیز از دیرباز به عنوان مركز هنر و فرهنگ كشور به حساب می آمده و این امر باعث شده جایگاه ویژه ای در بین شهرهای جهان اسلام داشته باشد.
وی گفت: سالن تئاتر مشهد در بیش از 200 روز از سال اجرای نمایش دارد و در سالن سینمای مجتمع امام رضا (ع) مشهد نیز فیلم های مختلف فرهنگی اكران و جشنواره های مختلف سینمایی برگزار می شود.
سرابی افزود: نگارخانه مشهد هم در آینده ای نه چندان دور می تواند نقش بسیار ارزشمند در معرفی ظرفیت های فرهنگی این شهر ایفا كند.
در این مراسم نگارخانه مجتمع امام رضا (ع) به عنوان مجهزترین نگارخانه ایران در بوستان ملت مشهد افتتاح و از یك اثر خوشنویسی منحصر به فرد با بیش از 2017 چرخش و نقاشی گل رونمایی شد.
7498 / 6053 خبرنگار: توحید آرش نیا ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
۰ نفر