۶ بهمن ۱۳۹۵، ۲۱:۲۱
کد خبر: 82402180
T T
۰ نفر
هنرمندان نابینا و ناشنوا در تئاتر شهر گرد هم آمدند

تهران - ایرنا - گردهمایی نابینایان و ناشنوایان هنرمند شامگاه چهارشنبه همزمان با ششمین روز برگزاری سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در محوطه تئاتر شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، گردهمایی نابینایان و ناشنوایان حاضر در سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر شامگاه چهارشنبه در محوطه تئاترشهر با حضور مهدی شفیعی مدیر كل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سعید اسدی دبیر جشنواره، فریدون خلیلی مدیر كانون ناشنوایان، علی‌اكبر جمالی مدیر انجمن نابینایان و جمعی از نابینایان و ناشنوایان كشور برگزار شد.
در این مراسم مدیركل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همه قشرهای جامعه برای تسهیل در روند توسعه كشور باید مسوولیت‌های اجتماعی خود را به‌درستی انجام دهند.
شفیعی تاكید كرد باید ظرفیت برای حضور نابینایان و ناشنوایان در عرصه‌‌های مختلف اجتماعی فراهم شود و ادامه داد: تئاتر فقط یك هنر مبتنی بر دیالوگ نیست، حضور بین‌المللی جامعه تئاتری همین وجه هنرهای نمایشی را نمایان می‌كند كه اگرچه زبان مشترك بین كشورها وجود ندارد اما مردم بدون داشتن زبان مشترك آن را درك می‌كنند.
وی از پیشنهاد حضور مترجم ناشنوایان در برنامه های فرهنگی استقبال كرد.
دبیر جشنواره تئاتر فجر نیز تاكید كرد در این دوره از جشنواره به مفهوم مشاركت اجتماعی توجه شده است و افزود: جامعه نابینایان و ناشنوایان به عنوان شهروندان معمولی جامعه، جایگاه اجتماعی متعارفی دارند و می‌توانند همچون دیگر افراد در عرصه تئاتر فعال باشند.
اسدی اضافه كرد: جشنواره سی و پنجم به هنرمندان معلول ذهنی و بیماران مبتلا به سندرم داون توجه ویژه ای كرده است.
به گفته وی، در این دوره از جشنواره دو نمایش با حضور بازیگران نابینا و ناشنوا روی صحنه رفته است.
مدیرعامل انجمن نابینایان نیز در این آیین گفت: جشنواره تئاتر فجر فرصتی را برای هنرمندان نابینا فراهم كرده‌ است تا توانمندی‌هایشان را به جامعه معرفی كنند.
جمالی افزود: نگرش جامعه نسبت به توانایی نابینایان و ناشنوایان آگاهانه نیست.
به گفته وی، افراد نابینا و ناشنوا در جامعه‌ هنری كمتر دیده می‌شوند و جشنواره تئاتر فجر این فرصت را ایجاد كرده است كه این هنرمندان توانایی خود را برای جامعه بروز دهند.
به گزارش ایرنا، سی وپنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از یكم بهمن ماه آغاز شده است و تا دوازدهم بهمن ماه ادامه دارد.
در هفتمین روز سی وپنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر 34 اثر نمایشی در سالن ها به نمایش در می آید.
این نمایش ها در سه بخش صحنه ای، به علاوه فجر و محیطی، آلترناتیو، تعاملی و دیگر گونه های بیرونی اجرا می شوند.
فراهنگ **7561 **1961** خبرنگار: سارا كریمیان** انتشاردهنده: مریم مسعود

آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان در كانال اقتصادی ایرنا در تلگرام:
@IRNAeco
https://telegram.me/irnaeco
۰ نفر