طرح های فوری و كوتاه مدت برای رفع مشكل تامین آب مناطق بحرانی كشور طراحی شده است

تهران- ایرنا- قائم مقام وزیرنیرو می گوید، هفت شهر كرمان، زاهدان، بندرعباس، مشهد، یزد، اصفهان و بوشهر در صدر شهرهای در معرض بحران آب در سال آینده هستند و طرح های فوری و كوتاه مدت برای رفع مشكل تامین آب آنها و سایر شهرهای در معرض خطر پیش بینی شده است.

«ستار محمودی» درگفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره مهلت 2 هفته ای « اسحاق جهانگیری» معاون اول رییس جمهوری به وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه برای ارایه راهكارهای حل مشكل تامین آب شرب استان های بحرانی افزود: وزارتخانه در این فاصله زمانی جلساتی با مراكز بزرگ جمعیتی و شهرهای در معرض بحران برگزار كرد و به بررسی آب مورد نیاز آنها، امكانات موجود و میزان كمبودها و كسری های آنها پرداخت.
به گفته این مقام مسئول، همچنین محل تامین كسری آب این مناطق از طریق مدیریت مصرف، ایجاد سازه های جدید یا تامین منابع جدید حسب امكانات منطقه ای در دستور كار قرار گرفت و چارچوب كلی برای هر یك استخراج شد.
وی با اشاره به برگزاری جلسه مشترك بین وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه، تصریح كرد: مساله اساسی تامین منابع مالی برای اجرای اقدام های اضطراری و فوری در این مناطق است، زیرا برای رفع مشكل در شرایط فعلی فقط می توان به طرح ها و پروژه های یك ساله و كوتاه مدت دل بست؛ هرچند طرح های بزرگتر و میان مدت نیز در برخی از این نقاط قابل برنامه ریزی است.
محمودی تاكید كرد، هفت شهر كرمان، زاهدان، بندرعباس، مشهد، یزد، اصفهان و بوشهر در صدر شهرهای در معرض بحران آب در سال آینده هستند و علاوه بر آنها، شهرها و مناطق كوچكتری نیز در این فهرست قرار دارند.
به گزارش ایرنا،اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری اواسط دی ماه امسال
در جلسه شورای عالی آب كشور با بیان اینكه تامین آب شرب مردم سراسر كشور از مهمترین اولویت های دولت است، گفته بود، لازم است وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه كشور ظرف دو هفته، پیشنهادات و راهكارهای اجرایی برای حل مشكل تامین آب شرب را در استان هایی كه با بحران مواجه هستند، تدوین و ارایه كنند.
پیشتر «رحیم میدانی» معاون آب و آبفای وزارت نیرو به ایرنا گفته بود، برای حل مشكل تامین آب شرب استان های بحرانی پروژه های اضطراری و كوتاه مدت تعریف شده كه اجرای آنها نیازمند پنج هزار میلیارد ریال اعتبار است.
اقتصام ** 3065 **1561** خبرنگار: محمد ملك دار ** انتشاردهنده:مژگان توانا
آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان در كانال اقتصادی ایرنا در تلگرام:
@IRNAeco
https://telegram.me/irnaeco
۰ نفر