۱۱ بهمن ۱۳۹۵، ۱۴:۲۲
کد خبر: 82408197
T T
۰ نفر
رییس فدراسیون: توسعه ورزش نابینایان از دستاوردهای مهم انقلاب است

بیرجند- ایرنا- رییس فدراسیون ورزش های نابینایان و كم بینایان گفت: توسعه ورزش نابینایان از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی در جامعه است، باید دهه فجر را قدر دانست و همواره به یاد داشته باشیم، این نظام ثمره خون مطهر هزاران شهید است.

محمد رضا مظلومی روز دوشنبه در مجمع انتخاب رییس هیات نابینایان خراسان جنوبی در بیرجند افزود: این رشته ورزشی ابتدا در فدراسیون جانبازان و معلولان كشور با عنوان انجمن فعالیت داشت و از سال 1387 به عنوان فدراسیون مستقل تشكیل و فعال شده است.
وی یادآور شد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اقدام های زیرساختی كافی در ورزش نابینایان كشور به اندازه كافی انجام نشده است .
وی تعداد رشته های ورزشی مردان و زنان را به ترتیب هشت و چهار مورد ذكر كرد و گفت: سال آینده ورزش بولینگ هم راه اندازی خواهد شد تا در مسابقه ورزشی كه سال آینده در اندونزی برگزار می شود، نماینده ای از ایران شركت كند.
وی اضافه كرد: خدمت به نابینایان و معلولان به فرموده امامان معصوم(ع) نزد خداوند اجر بالا دارد و در شعار جهانی هم مردم و مسئولان باید مشكل معلولان را رفع كنند.
وی تاكید كرد: كمك به قشری كه به دلیل مشكل خاص در جامعه كمتر دیده می شود یكی از بزرگترین علاقه مندی دست اندركاران فدراسیون است، با توجه به مسایل اقتصادی، باید با همكاری یكدیگر مشكل افراد نابینا و كم بینان را رفع كنیم و نگاه ما تنها به بخش دولتی نباشد.
همچنین مدیركل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بر فعال شدن هیات ورزشی نابینایان در 11 شهرستان تابعه استان تاكید كرد و گفت: تعداد ورزشكاران سازمان یافته در این رشته افزایش یابد.
محمد اسماعیل افضل پور، افزود: در حال حاضر طبس و فردوس كه از شهرستانهای بزرگ استان است هیات ورزش نابینایان ندارند، باید با انسجام و برنامه ریزی كار این هیات را پیش ببریم.
وی اظهار كرد: 30 درصد اعتباری كه فدراسیون و اداره كل ورزش و جوانان استان به هیات های ورزشی كمك می كند باید در اختیار بخش بانوان قرار گیرد.
وی ادامه داد: همچنین طبق اعلام نظر وزارت ورزش و جوانان 10 درصد اعتبار كه به فدراسیون ها داده می شود باید به هیات های ورزشی استان اختصاص یابد.
وی بیان كرد: هیات ورزش نابینایان استان هم باید پیگیر حق خود باشند و از فدراسیون نابینایان و كم بینایان این 10 درصد اعتبار را درخواست كند.
در مجمع انتخاب رییس هیات نابینایان خراسان جنوبی،محمد سلمان احمدی با كسب حد اكثر آرا(16) به مدت چهار سال به عنوان رییس هیات نابینایان استان انتخاب شد.
*7559*2047*خبرنگار-امیرشاهین نایبی فر*انتشاردهنده-عباسقلی اشكورجیری*
۰ نفر