۱۲ بهمن ۱۳۹۵، ۱۳:۳۱
کد خبر: 82409771
T T
۰ نفر
عملیات نجات 12 نفر گرفتار در ارتفاعات دالاهو كرمانشاه ادامه دارد

كرمانشاه- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان كرمانشاه اعلام كرد: عملیات نجات 12 نفر كه از هفته گذشته در ارتفاعات نواكوه شهرستان دالاهو گرفتار شده اند، ادامه دارد.

محمدرضا امیریان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: این افراد كاركنان ایستگاه تلویزیونی منطقه دالاهو هستند كه از سه شنبه هفته گذشته در این ایستگاه به دلیل بارش سنگین برف گرفتار شده اند.
وی افزود: به دلیل بارش برف و كولاك شدید راه های ارتباطی این ایستگاه تلویزیونی بسته شده و تاكنون نتوانسته ایم به این افراد كمك كنیم.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر در استان كرمانشاه با بیان اینكه آذوقه این افراد به اتمام رسیده، گفت: روز گذشته بالگرد هلال احمر برای رساندن آذوقه به این افراد به پرواز درآمد اما متاسفانه به دلیل شرایط منطقه نتوانست مواد غذایی را به آنها برساند.
امیریان عنوان كرد: اكنون یك گروه از امدادگران ورزیده به همراه 2 دستگاه خودروی مخصوص امداد رسانی در برف به منطقه اعزام شده اند تا به این افراد آذوقه رسانی كنند و آنها را باز گردانند.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود اعلام كرد كه هلال احمر پس از شروع بارش برف تاكنون به چهار هزار و 370 نفر امداد رسانی كرده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان كرمانشاه ادامه داد: در این مدت 29 بیمار و هفت مادر باردار توسط جمعیت هلال احمر به بیمارستان منتقل شده اند.
امیریان اضافه كرد: روز گذشته نیز بالگرد جمعیت هلال احمر برای نجات چهار كوهنورد گرفتار شده در كوه پراو به پرواز درآمد و با وجود دشواری فراوان آنها را نجات دادند.
وی با بیان اینكه از ابتدای بارش ها (پنجشنبه هفته) تاكنون گذشته افراد بسیاری با كمك اعضای جمعیت هلال احمر از مرگ نجات داده شده اند، گفت: اكنون 60 دستگاه خودروی امدادی و 250 نفر از اعضای جمعیت هلال احمر برای امداد رسانی در وضعیت آماده باش كامل هستند.
7445/8066 خبرنگار:سامان رحمتیان ** انتشار دهنده:علی مولوی
۰ نفر