۱۳ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۲۸
کد خبر: 82411212
T T
۰ نفر

صالحی امیری: بودجه تئاتر در سال 96 دو برابر می شود

۱۳ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۲۸
کد خبر: 82411212
صالحی امیری: بودجه تئاتر در سال 96 دو برابر می شود

تهران - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از افزایش دو برابری بودجه تئاتر در سال 96 خبر داد و گفت: تئاتر در آستانه تحول و مورد اقبال جوانان قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، سیدرضا صالحی امیری روز چهارشنبه پس از اتمام جلسه هیات وزیران درباره برنامه های این وزارتخانه در آستانه دهه فجر در جمع خبرنگاران افزود: ضمن تشكر از خدمات رسانه ها و تبریك به مناسبت ایام دهه فجر، مهم ترین اخبار، بحث جشنواره ها است كه افتتاحیه جشنواره تئاتر بود.
وی با بیان اینكه همزمان در هفت استان دیگر نیز اجرا صورت می گیرد، ادامه داد: تئاتر كشور در آستانه تحول قرار داد، میانگین هر شب 90 تا 110 اجرا داشتیم و اقبال سن جوان به این حوزه قابل توجه است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به حضور هنرمندان 41 كشور جهان در حوزه تئاتر نیز اشاره كرد و با ملموس دانستن آن، گفت: یكی از مباحث حوزه تئاتر امسال، محیط زیست و آب بود كه مورد توجه قرار گرفت.
صالحی امیری با بیان اینكه شب گذشته(سه شنبه) در اختتامیه جشنواره تئاتر از استاد رفیعی هم تجلیل به عمل آمد، افزود: موضوع دیگر در جشنواره امسال، بازگشت این حوزه به نسل جوان است زیرا مادر هنر در ایران از اقبال عمومی برخوردار شده است. موضوع بعدی توجه نسل جوان به شكوفایی و خلاقیت در این حوزه است و سومین موضوع، واگذاری این صنف به نسل جوان است.
سی وپنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از یكم تا 12 بهمن ماه برگزار شد.
علی رفیعی كارگردان پیشكسوت تئاتر و سینما در مراسم اختتامیه جشنواره به پاس دستاورهای علمی هنری تجلیل شد.
رفیعی نمایش هایی از جمله «خاطرات و كابوس‌های یك جامه دار از زندگی و قتل میرزا تقی خان فراهانی»
«یرما»، «آشپزخانه»، «شكار روباه»، «در مصر برف نمی‌بارد»، «كلفت‌ها» و «رومئو و ژولیت» را صحنه برده است.
كارگردانی فیلم «سالتو»، «آقا یوسف» و «ماهی‌ها عاشق می‌شوند» در كارنامه رفیعی دیده می شود.
او متولد 1317 اصفهان، دارای مدرك كارشناسی و كارشناسی ارشد جامعه شناسی از دانشگاه سوربن، كارشناسی، كارشناسی ارشد و دكترای تئاتر از دانشگاه سوربن، دیپلم عالی كارگردانی از دانشگاه بین المللی تئاتر فرانسه، دیپلم بازیگری از مدرسه شارل دولن فرانسه است. از دیگر فعالیت های جنبی وی می توان به بازی در فیلم های سینمایی و تلویزیونی فرانسه و انگلیس، تدریس در دانشگاه تهران، ریاست تئاتر شهر و رئیس دانشكده هنرهای دراماتیك اشاره كرد.
سیام**1053**1429 خبرنگار: حمید شریفی كیا**انتشار:محسن طاهرزاده
۰ نفر