۱۳ بهمن ۱۳۹۵، ۱۳:۲۸
کد خبر: 82411366
T T
۰ نفر
پذیرش حوزه های علمیه خواهران از 15 بهمن 95 آغاز می شود

قم - ایرنا - معاون آموزش مركز مدیریت حوزه‌ های علمیه خواهران با اشاره به آغاز پذیرش حوزه های علمیه خواهران از 15 بهمن تا 10 اسفند امسال گفت: حوزه های علمیه خواهران برای سال تحصیلی 97 -96 در مقاطع مختلف به صورت حضوری و غیرحضوری طلبه بانو می پذیرد.

به گزارش ایرنا، محمود خالقی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: علاقه مندان برای تحصیل علوم دینی و اسلامی كه دارای مدرك سیكل، دیپلم یا بالاتر هستند می توانند در مقاطع مختلف تحصیلی حوزه های علمیه خواهران جذب مدارس علمیه شوند.
وی افزود: بانوان علاقه مند می توانند برای كسب اطلاعات بیشتر به 470 مدرسه علمیه خواهران سراسر كشور و یا پایگاه اینترنتی مركز مدیریت حوزه های علمیه خواهران به نشانی www.whc.ir مراجعه كنند.
معاون آموزش مركز مدیریت حوزه‌ های علمیه خواهران با اشاره به شرایط ثبت نام در مقطع سطح 2(كارشناسی) گفت: این مقطع بدون آزمون ورودی و تنها با مصاحبه اخلاقی به صورت تمام وقت و پاره وقت طلبه می پذیرد.
وی ادامه داد: در حال حاضر حدود 394 مدرسه سطح 2(كارشناسی) و 195 مدرسه سطح سه(كارشناسی ارشد) و 11 مدرسه سطح چهار(دكتری) در كل كشور فعال است.
وی با بیان این كه 13 رشته تحصیلی در سطح سه(كارشناسی ارشد) برای بانوان طلبه در نظر گرفته شده است گفت: در سطح چهار(دكتری) نیز 2 گرایش تفسیر تطبیقی و فقه خانواده درنظر گرفته شده كه بانوان تنها در هفت استان می توانند در این مدارس شركت كنند.
خالقی افزود: در حال حاضر 73 هزار و 916 بانوی طلبه مشغول به تحصیل در مقاطع مختلف هستند ضمن این كه 38 هزار و 889 بانوی طلبه فارغ التحصیل شده اند.
وی با اشاره به پذیرش طلاب بانو در سال گذشته گفت: مجموع ثبت نام كنندگان در سطح 2 (كارشناسی) حوزه های علمیه خواهران 20 هزار تن بود كه از این تعداد 14 هزار تن پذیرش شدند.
وی گفت: همچنین در سطح سه (كارشناسی ارشد) سه هزار و 400 تن ثبت نام كردند كه از این تعداد یك هزار و 500 تن پذیرش شدند.
به گفته خالقی، در سطح چهار(دكتری) نیز 372 تن ثبت نام كردند كه از این تعداد 132 تن مورد پذیرش قرار گرفتند.
وی بیان داشت: همچنین فارغ التحصیلان دانشگاهی رغبت بسیاری برای شركت در حوزه های علمیه نشان داده اند كه چهار هزار و 667 تن شركت كردند كه از این تعداد 500 تن دارای مدرك كارشناسی ارشد و دكتری بودند.
معاون آموزش مركز مدیریت حوزه‌ های علمیه خواهران از راه اندازی مدرسه آزاد علمیه در قم خبر داد و گفت: یكی از اقدام هایی كه در قم پیش بینی شده است راه اندازی مدرسه آزاد مانند فیضیه است تا از این طریق بتوانیم از علمای شاخص و استادهای برجسته خانم و آقا برای تدریس دعوت كنیم.
وی افزود: از این طریق بانوان طلبه قدرت برای انتخاب آزاد استاد و بهره مندی از مباحث علمی دارند.
به گفته وی، نظام های آموزشی موجود در حال بازنگری است تا بتوان سطح 2 را به صورت گرایشی انجام داد، ضمن این كه تعداد واحدهای سطح سه و چهار نیز تغییر خواهد كرد.
معاون آموزش مركز مدیریت حوزه‌ های علمیه خواهران ضمن گرامیداشت دهه فجر نیز گفت: انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل شجره طیبه ای بود كه روز به روز شاهد ثمرات پرباری در عرصه های مختلف در داخل و خارج از كشور هستیم.
دوازدهم بهمن سالروز ورود حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار كبیر انقلاب اسلامی به ایران در سال 57، تا 22 بهمن 57، سالروز پیروزی شكوهمند انقلاب اسلامی، به عنوان دهه فجر نامگذاری شده است.
وی از خدمات آیت الله شرعی نیز تقدیر كرد و گفت: ایشان در شكل گیری نظام و حوزه های علمیه اقدام های شایسته ای ارائه كرد كه حق بزرگی در حوزه های علمیه خواهران دارد.
آیت الله محمد علی شرعی در اسفند ماه‌ 1314 در داراب‌ فارس‌ دیده‌ به‌ جهان‌ گشود و پس از عمری مجاهدت و خدمت، دوازدهم دی ماه 95 در سن 81 سالگی در مشهد دارفانی را وداع كرد و پیكر این عالم ربانی در حرم امام رضا(ع) به خاك سپرده شد.

** شكل گیری حوزه های علمیه خواهران از ثمرات انقلاب اسلامی است
مدیركل سنجش و پذیرش مركز مدیریت حوزه های علمیه خواهران نیز در این نشست خبری گفت: شكل گیری حوزه های علمیه خواهران و استمرار آموزشی برای بانوان از ثمرات انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل بود.
حجت الاسلام محمد صالحی افزود: حوزه های علمیه تنها نهاد آموزشی نیست بلكه به دنبال آموزش معنوی، اخلاقی و ترویج معارف اهل بیت(ع) است.
وی ادامه داد: امروز بانوان دانشگاهی نیز به حوزه های علمیه خواهران علاقه نشان داده به گونه ای كه تا كنون شاهد شركت 34 هزار فارغ التحصیل دانشگاهی در مقاطع مختلف تحصیلی هستیم.
8138/ 1175 خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
۰ نفر