۱۸ بهمن ۱۳۹۵، ۸:۲۴
کد خبر: 82417655
T T
۰ نفر
رژیم صهیونیستی نگران پیشروی ارتش سوریه درمناطق مجاور جولان

بیروت – ایرنا - « عاموس هارئیل» تحلیلگر امور نظامی روزنامه صهیونیستی هاآرتص تاكید كرد كه « اسرائیل در چند ماه گذشته با نگرانی پیشروی ارتش سوریه در مناطق مجاور بلندی های جولان اشغالی و سیطره ارتش سوریه بر این مناطق را تعقیب می كند».

به گزارش ایرنا ، پایگاه خبری المیادین روز دوشنبه افزود: هارئیل همچنین تاكید كرده است كه اسرائیل نگران افزایش فشارها بر گروه های مسلح بعد از خروج از شهر حلب و تضعیف آنها است.
این تحلیلگر صهیونیست اضافه كرد: بعداز آنكه عناصر مسلح در حلب تسلیم ارتش سوریه شدند،« بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه فشارها بر گروه های مسلح در همه مناطق سوریه از جمله بلندی های جولان را افزایش داده است.
وی تاكید كرد: اسرائیل و طرف های دیگر، نمی توانند مانع پیشروی ارتش سوریه در مناطق نزدیك جولان شوند.
این نویسنده صهیونیست با بیان اینكه« ساكنان تعدادی از روستاهای منطقه جولان با دولت سوریه در خصوص آتش بس به توافق رسیده اند»، گفت: آنچه در عمل اتفاق افتاده ، عناصر مسلح به نفع دولت سوریه تسلیم می شوند و بعداز آن ارتش سوریه و همپیمانانش سیطره خود را بر جنوب قنیطره كه بین منطقه جولان و دمشق پایتخت سوریه واقع است، تثبیت می كنند.
هارئیل افزود: بعداز موفقیت بشار اسد در حلب انتظار می رفت كه ارتش سوریه این تحول را در مناطق همسایه جولان صورت دهد به ویژه اینكه پرونده بلندی های جولان امروز برای رئیس جمهوری سوریه اولویت اصلی است.
خاورم *1324** انتشار دهنده: فردین پازوكی