۱۸ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۵۸
کد خبر: 82418059
T T
۰ نفر
فراخوان نخستين جايزه هنري قلب تهران منتشر شد

تهران-ايرنا- فراخوان نخستين جايزه هنري قلب تهران در رشته هاي عكاسي، آگهي ديواري (پوستر)، تصويرگري و كارتون منتشر شد.

به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگي ايرنا، هدف از اين رويداد فرهنگي هنري ايجاد انگيزه براي توليد معنا و مفهوم توسط علاقه ‌مندان و هنرمنداني است كه نسبت به موضوع شهر تاريخي تهران، شهرنشيني و ويژگي هاي اين كلان شهر گرايش دارند.
به گزارش روابط عمومي مركز هنرهاي تجسمي، آثار نهايي، حاصل كار هنرمنداني خواهد بود كه از منظر رويكرد فردي خود به ويژگي هاي منحصر بفرد روابط متقابل انسان و محيط شهري، جاذبه هاي تاريخي، فرهنگي و اجتماعي تهران معاصر و آثار عهد ناصري خواهند پرداخت.
اين جايزه در دو بخش اصلي با عنوان قلب تهران و با موضوعات گردشگري، بازار (بافت تاريخي و قطب اقتصادي)، منطقه 12؛ محور اديان و سنت هاي آييني، منطقه 12 در آيينه تاريخ (به تصوير كشيدن وقايع و روايت‌هاي تاريخي قلب تهران) برگزار مي شود.
بخش ويژه با عنوان نام آوران قلب تهران است كه در اين دوره و در واكنش به رويداد و حادثه تلخ 'ساختمان پلاسكو' و ابراز رشادت جمعي از جانفشانان به موضوع «آتش نشانان» اختصاص دارد.
منظور از نام آوران در جايزه هنري قلب تهران، مردان و زناني هستند كه در حيطه اجتماعي، فرهنگي، هنري و كسب و كار براي ايجاد يك جامعه‌ پويا و سالم تلاش مي كنند و تاثيرات اجتماعي ماندگاري در شهر از خود به جاي گذارده ‌اند.
ثبت نام براي شركت در اين جايزه از 22 بهمن ماه آغاز مي شود و علاقه مندان و هنرمندان مي توانند تا ساعت 24 روز 14 فروردين سال 1396 در سايت اين جايزه به نشاني www.tehranfestival.com ثبت نام و آثار خود را ارسال كنند و براي اطلاع از شرايط جايزه به اين سايت مراجعه كنند.
دبير نخستين جايزه هنري قلب تهران مسعود زنده روح كرماني است و بهرام كلهرنيا (پوستر)، علي هاشمي شهركي (تصويرگري)، مسعود شجاعي طباطبايي (كارتون) و محمدمهدي رحيميان ( عكاسي) شوراي دبيران اين جايزه هستند.
نمايشگاه آثار برگزيده نخستين جايزه هنري قلب تهران 25 فروردين تا هشتم ارديبهشت ماه سال 1396 در نگارخانه مدرسه دارالفنون برگزار مي شود.
نخستين جايزه هنري قلب تهران به مناسبت دويست و سي امين سال پايتختي تهران بهار سال آينده به همت شهرداري منطقه 12 تهران برگزار مي شود.

** پيشكسوتان برتر حوزه مد و لباس تجليل مي شوند
در ششمين جشنواره مدو لباس فجر از سه پيشكسوت عرصه مدو لباس تجليل مي شود.
به گزارش روابط عمومي كارگروه ساماندهي مدو لباس،‌ اين پيشكسوتان در حوزه هاي عفاف و حجاب، لباس مردانه و زنانه فعاليت دارند.
يك عمر تلاش براي توسعه لباس ايراني ،ترويج ارزش هاي فرهنگي ،تبليغ وتلاش در گسترش عفاف و حجاب در جامعه، راه اندازي و مديريت مراكز عرضه متعدد، كاربردي كردن آثار و نيز طراحي هنرمندانه و خلاقيت از شاخصه هاي انتخاب اين بزرگان بوده است.

** بازديد معاون هنري وزير ارشاد از دبيرخانه ششمين جشنواره مدولباس فجر
علي مرادخاني با حضور در دبيرخانه ضمن كسب اطلاع از فعاليت هاي هر بخش ، گزارش هاي دبيرهاي بخش هاي متفاوت اين جشنواره را شنيد.
بررسي كيفي فعاليت هيات هاي انتخاب، تعداد آثار و نيز كيفيت و سطح آثار، اطلاع از روند نشست هاي مباني نظري و ديني، ارائه گزارش درباره آثار علمي راه يافته به جشنواره ، اطلاع از روند نمايشگاه هاي استاني و نيز نحوه و همكاري و مشاركت طراحان لباس از ديگر بخش هايي بود كه با حضور معاون هنري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي انجام شد.
مرادخاني از فعاليت هاي گسترده براي برگزاري ششمين جشنواره مد و لباس فجر و قدرداني از تلاش برگزاركنندگان جشنواره در بخش هاي مختلف، بر دقت، كارشناسي دقيق و انتخاب صحيح اثار در اين مرحله و زمينه سازي مناسب براي ورود آثار كاربردي به جامعه تاكيد كرد.
وي گفت: اين معاونت از فعاليت هاي پژوهشي و توليد محتواي هنري در اين دوره از جشنواره حمايت هاي لازم را انجام مي دهد.
ششمين دوره جشنواره مد و لباس فجر، اسفندماه سال جاري همزمان در تهران در 15 استان كشور برگزار مي شود.
فراهنگ**9338**1027**دريافت كننده: ‌صديقه بهارلو**انتشار دهنده: جواد دهقاني
۰ نفر