۲۰ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۵۹
کد خبر: 82421685
T T
۰ نفر

ابتكار: حقابه تالاب های كشور در اولویت قرار دارد

۲۰ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۵۹
کد خبر: 82421685
ابتكار: حقابه تالاب های كشور در اولویت قرار دارد

تهران - ایرنا - رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به فعالیت های سد سازی برخی همسایگان ایران در مسیر تالاب های مشترك، گفت: در این زمینه مخصوصا درباره تالاب هامون با همسایگان مذاكره شده تا همكاری داشته باشند تا حقابه تالاب های كشور در نظرگرفته شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، معصومه ابتكار روز چهارشنبه پس از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: برای دریاچه هامون مطالعاتی صورت گرفته است و این تالاب مشترك ایران و افغانستان است. در مذاكره اخیر با آقای اشرف غنی مقرر شد، سازمان مشتركی برای احیای این تالاب تشكیل شود .
وی ادامه داد: نسبت به میزان ورودی آب به تالاب هامون و لایروبی رودخانه در مسیرهای ورودی آب اقداماتی انجام شده است و امیدواریم با بارندگی های اخیر شاهد احیای دریاچه باشیم .
رییس سازمان حفاظت از محیط زیست همچنین به سفر روز گذشته خود به شهرستان قم اشاره كرد و گفت: با توجه به نگرانی مردم قم نسبت به خشك شدن تالاب های دریاچه قم براساس اعتباراتی كه سال گذشته برای احیای این دریاچه و دریاچه سلفچگان تخصیص داده شده بود،اقدامات صورت گرفته كه در حال حاضر دریاچه در وضعیت بهتری قرار دارد .
ابتكار افزود: در حال حاضر دریاچه قم از تهدید تبدیل شدن به دریاچه نمك و نگرانی های حاصل از آن عبور كرده و با تامین حقابه آن امیدواریم شاهد وضعیت بهتر این دریاچه باشیم .
سیام **1053**1429
خبرنگار:حمید شریفی كیا**انتشار:محسن طاهرزاده
۰ نفر