۲۰ بهمن ۱۳۹۵، ۱۳:۱۳
کد خبر: 82421729
T T
۰ نفر
وزیر بهداشت از تاخیر بیمه ها در پرداخت مطالبات بخش سلامت انتقاد كرد

بندرعباس - ایرنا - وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی گفت: هیچگاه سابقه نداشته مدت تاخیر در پرداخت تعهدها از سوی بیمه ها این اندازه طولانی شود كه بخش عمده آن مربوط به تامین اجتماعی است.

به گزارش ایرنا دكتر سید حسن قاضی زاده هاشمی روز چهارشنبه در بیست و پنجمین اجلاس رئیسان دانشگاه ها و دانشكده های علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی كشور افزود: به عنوان مثال مطالبه های دانشگاه علوم پزشكی هرمزگان به مدت یكسال است كه تامین نشده و این دانشگاه به دلیل بدقولی های بیمه ها نتوانسته پول پرستار ،پزشك و پیراپزشك را بپردازد.
وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی یادآور شد: ناراحت كننده تر این است كه حق بیمه از سوی كارگران و كارفرمایان در آخر هرماه پرداخت می شود ولی سازمان های بیمه گر برای پرداخت مطالبه های بخش سلامت اقدام نمی كنند.
وی یادآور شد: طرح تحول نظام سلامت كشور كاری بزرگ بود كه باید سال ها قبل برای اجرای آن تلاش می شد ولی با تاخیر اجرایی شد.
وزیر بهداشت اضافه كرد: طبق آخرین نظر سنجی طرح تحول سلامت از نگاه مردم بهترین عملكرد و رضایتمندی و آثار خوبی را برای آنان به همراه داشته است، اما اجرای این طرح به همكاران ما و ارائه دهندگان خدمات با توجه به تاخیر بیمه ها در پرداخت مطالبه ها فشار زیادی وارد كرده است.
وزیر بهداشت گفت : طرح تحول نظام سلامت در راستای تحقق شعارهای انقلاب اسلامی بود و حمایت های رهبری را نیز در پی داشته است.
وی اضافه كرد:بهتر از این می توانستیم در این 38 سال عمل كنیم و فرصت ها را از دست ندهیم ، امید می رود این فرصت سوزی ها عبرتی برای آینده شود.
وی مدعی شد كه به كمك دولت و مدیریت نظام در بخش سلامت آمده و هدفی غیر از تحقق آرمان های انقلاب اسلامی در بخش بهداشت و درمان نداشته و نداریم.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی اضافه كرد: بپذیرم اسلام و ایران به لحاظ مادی دشمنان بسیار قوی دارند كه لازم است با وحدت و همدلی همانند اوایل انقلاب مراقب باشیم.
دكتر قاضی زاده هاشمی افزود: در روزهای اوایل انقلاب همه مراقب همدیگر بوده و به دور از مسائل و منافع فردی و منطقه ای و اندیشه فكر می كردند و در وزارت بهداشت همین گونه عمل كرده ایم.
دكتر قاضی زاده هاشمی ابراز داشت : امیدوارم بیمه ها رفتارشان را اصلاح كرده تا دولت در ماه های آینده آسیب نبیند و بتواند اهداف خود را با آسودگی خاطر بیشتری پیش ببرد.
بیست و پنجمین اجلاس رئیسان دانشگاه ها و دانشكده های علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر كشور با محور برنامه عملیاتی سال 96به مدت 2 روز در بندرعباس ادامه دارد.
3219/6048/ 6075
خبرنگار: عزت الله معمارباشی ** انتشار دهنده : زهرا هجینی نژاد