۲۰ بهمن ۱۳۹۵، ۱۶:۲۰
کد خبر: 82422145
T T
۰ نفر
70 درصد عشاير ايران باسواد هستند

خرم آباد - ايرنا - رئيس سازمان امور عشاير گفت: ميزان باسوادي عشاير در سال 66 حدود 27 درصد بود ولي طي آخرين آمار در سال 94 اين ميزان به 70 درصد رسيده است.

به گزارش ايرنا كرمعلي قندالي روز چهارشنبه در همايش بزرگ ايلات و طوايف عشايري لرستان در منطقه قلعه رزه پلدختر افزود: ميزان راه دسترسي عشاير نيز 25 درصد بود كه امروز 95 درصد است.
وي اظهار كرد: عشاير در گذشته از آب آشاميدني محروم بودند اما امروز از اين نعمت به صورت سالم و بهداشتي برخوردار هستند.
رئيس سازمان امور عشاير افزود: دولت يازدهم ارادت خاصي به عشاير دارد و خدمات رساني به اين قشر در حوزه هاي مختلف بهداشتي، فرهنگي و مذهبي را در دستور كار قرار داده است.
وي گفت: چهار دهه از انقلاب اسلامي را پشت سر نهاده ايم و به رغم تنگناهاي موجود به لطف خدا و كمك مردم هميشه در صحنه توفيق هاي زيادي حاصل شده است.
قندالي با بيان اينكه عشاير با كمترين هزينه و توقع بيشترين تاثير را در انقلاب دارند، افزود: امروز همه مردم چه شهروندان و چه مردم عشاير همه ارزشمند هستند.
وي گفت: عشاير در حوزه دفاع از سرزمين بيش از 10 هزار شهيد را تقديم انقلاب كرده اند و نخستين گروهي بودند كه به صورت خودجوش در پيروزي انقلاب اسلامي و تاريخچه جنگ حضور داشتند.
رييس سازمان امور عشاير كشور افزود: امروز وظيفه ما نسبت به عشاير بسيار حساس و بزرگ است و به آنها قول مي دهيم بيش از حد توان خود به آنها كمك كنيم .
همايش بزرگ ايلات و طوايف عشايري لرستان روز چهارشنبه در منطقه قلعه رزه پلدختر برگزارشد.
7274/3022
خبرنگار: فاطمه مهرابي ** انتشاردهنده: احسان كردي
۰ نفر