۲۲ بهمن ۱۳۹۵، ۱۳:۱۸
کد خبر: 82424772
T T
۰ نفر
تغيير هويت و گفتمان انقلاب، اصلي‌ترين برنامه دشمن برابر نظام اسلامي است

سمنان- ايرنا- رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش جمهوري اسلامي ايران گفت: با وجود همه تهديدهاي سخت و نرم، خطرناك‌ترين تهديد عليه ايران در مقطع فعلي، تلاش دشمن براي تغيير هويت و گفتمان انقلاب است.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام سيد محمدعلي آل هاشم روز جمعه در سخنراني پايان راهپيمايي 22 بهمن سمنان، با بيان اينكه امروز تهديدهاي گوناگوني عليه ايران اسلامي وجود دارد به نحوي كه رهبر معظم انقلاب اسلامي وضعيت كشور را شبيه جنگ احزاب در صدر اسلام قلمداد نمودند، گفت: دشمنان گفتمان انقلاب را كه گفتماني بر گرفته از آموزه هاي ديني است و يك مدل حكومت مبتني بر وحي و مدنيت را هدف قرار داده است.
وي افزود: مساله اصلي آمريكا با ايران مساله هسته اي نيست، مشكل اصلي براي آمريكا موجوديت جمهوري اسلامي ايران است و آن ها با اصل نظام اسلامي ايران مخالف هستند، نه با اقدمات و رفتار ايران، به همين دليل در طول 37 سال گذشته هر رئيس جمهوري كه بر مسند رياست جمهوري ايالات متحده قرار گرفت خصومت هاي خود را نشان داده است.
رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش جمهوري اسلامي افزود: در دوره جديد نيز تغييري در سياست هاي رييس جمهوري آمريكا ديده نمي شود و در چند روز اخير، شاهد ياوه گويي و تهديد بوده ايم و بدون ترديد اگر توانمندي‌هاي جمهوري اسلامي ايران به ويژه در بخش ديپلماتيك نبود، معلوم نبود وضع ما چگونه مي شد.
وي افزود: در سال هاي اخير به ويژه پس از مذاكرات هسته اي توسط مجاهدان هسته اي در مجاهدات عرصه ديپلماسي و پس از توافق برجام، خصومت آمريكا نسبت به ايران كاهش نيافت بلكه افزايش داشته است.
رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش جمهوري اسلامي ادامه داد: مستندات زيادي وجود دارد كه آمريكا پس از برجام در حوزه هاي مختلف سياسي، فرهنگي و نظامي و اقتصادي تلاش كرد در ايران نفوذ كند و در بُعد دفاعي خواست توان موشكي ايران را مهار كند، اما هنگامي كه متوجه شد نمي تواند ايران را تسليم كند، در اجراي تعهدات خود فريب كاري و بدعهدي كرد.
وي با اشاره به حضور گروه‌هاي تروريستي در منطقه، گفت: هدف اصلي دشمنان در ايجاد و حمايت از داعش و نيروهاي تكفيري به چالش كشيدن گفتمان انقلاب اسلامي و تخريب چهره اسلام است.
آل هاشم با اشاره به اينكه دهه فجر حقيقت ولادت امامت در كشور بود به همان نحوي كه امام راحل و اسلام ترسيم كردند، گفت: پيروزي انقلاب و حضور شكوهمندانه مردم ايران در راهپيمايي 22 بهمن در جهان يك پديده بي نظير و مظهر اقتدار ملي و ملت قهرمان ايران است.
رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش جمهوري اسلامي تاكيد كرد: انقلاب اسلامي ايران مهمترين و حيرت انگيزترين رويداد قرن گذشته در جهان بود و توانست با تاثير گذاشتن بر مسايل راهبردي، جايگاه رفيع و نقش تعيين كننده براي ايران در جهان فراهم كند.
آل هاشم با اشاره به اينكه انقلاب ايران به عنوان رويداد بزرگ قرن، توانست يكي از ظالم ترين رژيم هاي وابسته به استكبار را ريشه‌كن كند، افزود: به چالش كشيدن قدرت هاي استكباري و قدرت‌هاي غربي و ايجاد تحولات نوين جهاني، ديگر دستاوردهاي انقلاب اسلامي در جهان بود.
وي با تاكيد بر اينكه انقلاب ايران آگاهي عميق در ميان مسلمانان جهان به ويژه كشورهاي اسلامي ايجاد و زمينه تحولات سياسي و حركت هاي آزادي خواهانه و اسلامي را فراهم كرد، گفت: اين پديده بزرگ سياسي اسلام را به عنوان قدرت تعيين كننده در جهان احيا و موجي از اميد را در دل مستضعفان جهان ايجاد كرد و الگوي عملي براي تاسيس نظام مردم سالار مبتني بر آموزه هاي ديني و ارزش هاي معنوي پيش روي ملت هاي مظلوم و مستضعف و مظلوم جهان قرار داد.
وي افزود: رهبري بر تقويت روحيه انقلابي گري تاكيد دارند، زيرا روحيه انقلابي گري انقلاب را به پيروزي رساند و به رشد و بالندگي رساند و امروز براي پيشرفت كشور نياز به ايجاد روحيه و حفظ گفتمان و ارزش هاي انقلاب هستيم.
رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش جمهوري اسلامي با اشاره به اينكه هر پديده اجتماعي مانند انقلاب اسلامي پس از به ثمر رسيدن دستاوردهايي براي جامعه و پيشرفت به ارمغان مي آورد و ميزان و سطح دستاوردها نيز به بزرگي و اهميت آن بستگي دارد، گفت: نظام جمهوري اسلامي دستاوردهاي پرشماري داشته و دارد كه مهمترين آن تشكيل حكومت اسلامي بود كه بهترين الگو را در عصر دين ستيزي در اختيار دنيا قرار داد.
آل هاشم، تبديل رهبري دنيايي به رهبري الهي با الگوي ولايت فقيه، حاكميت ارزش ها در نظام در عصر زر و زور و ثروت، قطع دست بيگانگان و چپاول‌گران و سلطه‌گران از حقوق ملت، نهادينه سازي استقلال و آزادي اسلامي در كشور، احياي هويت ملي و اسلامي و حيات بخشي به ملت، ايجاد خودباوري و اعتماد به نفس، پرورش استعدادها و ترويج روحيه خودآگاهي توسعه علم و فناوري و دانش در كشور و تربيت انسان‌هاي صالح به عنوان فتج الفتوح انقلاب را از ديگر دستاوردهاي انقلاب اسلامي برشمرد.
وي افزود: ابطال نظريه هاي مادي گرايانه در تفسير انقلاب ها، ارائه فكر جديد مبتني بر معنويت، اثبات امكان پذير بودن تشكيل جامعه اي بر عدالت و معنويت، دميدن روحيه جسارت به ملت هاي منطقه براي ايستادگي در برابر قدرت هاي بزرگ از دستاوردهاي خارجي انقلاب است.
رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش جمهوري اسلامي، مهمترين نياز برهه كنوني انقلاب اسلامي را حفظ جهت گيري الهي و اسلامي، پايبندي به شعار اسلام خواهي، التزام به ولايت فقيه، حضور مردم در تمام صحنه ها، حفظ اتحاد ملت، تسليم ناپذيري در برابر دشمن، و پيروي از رهبري هاي پيامبرگونه امام و رهبري عنوان كرد.
راهپيمايي 22 بهمن امسال در 60 نقطه از استان سمنان برگزار شد.
7470/6103 خبرنگار: عليرضا عربي ** انتشاردهنده: مصطفي دهقان
براي آگاهي از تازه‌ترين اخبار و رويدادها در استان سمنان به نشاني IRNASEMNAN@ كانال اخبار ايرنا مراجعه كنيد.