۲۶ بهمن ۱۳۹۵، ۲۰:۲۰
کد خبر: 82430645
T T
۰ نفر
بنياد خيريه شنوايي بخشي شفا «بخشش» آغاز به كار كرد

تهران- ايرنا - بنياد «بخشش» با هدف حمايت مالي و درماني و معنوي از بيماران نيازمند مبتلا به كم شنوايي و ناشنوايي و كمك در تهيه دارو، تجهيزات و پروتزهاي كاشت حلزوني آغاز به كار كرد.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا از بنياد «بخشش» (مجمع خيرين سلامت كشور)،در دومين نشست هيئت امناء «بخشش» كه با حضور همه اعضا در نيمه دوم بهمن ماه سال جاري تشكيل شد، گزارش عملكرد 6 ماهه اين مجموعه مردم نهاد تازه تاسيس اعلام شد.
اين نشست كه با حضورسيدرضا نيّري، رئيس هيات امناء، محمد فرهادي، نايب رئيس هيات امناء، حجت الاسلام محمد حسن ابوترابي فرد، عضو ارشد هيات امناء، محمدتقي خرسندي، رئيس هيات مديره، محمد اجل لوئيان،مدير عامل « بخشش» و ديگر اعضاء هيات امناء تشكيل شد و به بحث و بررسي پيرامون اهداف، وظايف، ماموريت ها و فعاليت هاي شش ماهه بنياد مذكور پرداخته و رئوس فعاليت هاي اين نهاد خيريه اي را براي سال 96 تبيين كردند.
رئيس هيات امناء 'بخشش' در اين نشست با اشاره به اين نكته كه در همه امور خير، همواره يك پايه ثابت كار، خداوند متعال هست، عزم اين نهاد مقدس را براي مساعدت و كمك به نيازمندان ناشنوا و كم شنوا اقدامي خدا پسندانه، خير انديشانه و موثر برشمرد و اظهاركرد: ما بايد پس از توكل برخداوند متعال به پشتوانه مردمي تكيه كنيم و از حجم كار و مشكلات نهراسيده بلكه به هدف مقدسي كه در پيش گرفته ايم بيانديشيم و يقين داشته باشيم در اين مسير عنايات و الطاف حق تعالي، آن به آن و لحظه به لحظه بر ما نازل مي شود.
حجت الاسلام ابوترابي فرد، كاهش آلام و مداواي بيماران نيازمند ناشنوا وكم شنوا را مورد رضايت خداوند متعال دانسته و ابراز اميدواري كرد تا بنياد بتواند با تعامل مستمر با مجلس محترم شوراي اسلامي، مسئولين و نهادهاي مربوطه نسبت به انجام بهينه وظايف خود بيش از پيش موفق باشد.
محمدتقي خورسندي، رئيس هيات مديره بنياد «بخشش» نيز ضمن ارائه گزارشي از شرايط كاشت حلزوني در كشور و آمار افزايش ساليانه اين عزيزان به جمعيت ناشنوا و كم شنوا، بودجه پيش بيني شده از طرف دولت را براي اين مهم كافي ندانسته و البته كمك سازمان هاي مردم نهاد در اين خصوص را سازنده، ضروري و اثر بخش دانست.
در ادامه، محمد اجل لوئيان، مديرعامل بنياد خيريه شنوايي بخشي شفاء «بخشش» ضمن تشكر ازخيرين حقيقي و حقوقي در حمايت از اين نهاد نو پا در جهت كمك و مساعدت به مداواي اين عزيزان نيازمند، گزارشي از اقدامات به عمل آمده طي 6 ماهه اخير ارائه كرد.
وي ضمن بيان اين نكته كه بنياد خيريه شنوايي بخشي شفاء «بخشش» از تيرماه سال جاري اقدامات اوليه خود را در براي ايجاد تشكّل و ساختار سازي براي كمك به بيماران ناشنوا و كم شنوايي كه نيازمند كاشت حلزوني بوده و به جهت فقر و تنگ دستي امكان پرداخت حق السهم خود (فرانشيز) را ندارند با حضور مديران ارشد، فرهيخته، خير انديش و خوشنام كشور را به انجام رسانيده و ضمن اخذ مجوز فعاليت از وزارت كشور و هماهنگي و تعامل با سازمان بهزيستي كشور و نيز ثبت رسمي در اداره ثبت شركت ها و موسسات غير تجاري به شماره 40418 فعاليت عملياتي و اجرايي خود را براي كمك و مساعدت به بيماران جامعه هدف در سه محور كلي پيشگيري، كاشت حلزوني و پس از كاشت آغاز كرده است.
وي درباره اهداف، ماموريت ها و وظايف پيش بيني شده بنياد در اساسنامه اظها داشت: محور هاي كلي اهداف اين مجموعه عبارتست از حمايت مالي، درماني و معنوي از بيماران مبتلا به كم شنوايي و ناشنوايي، كمك در تهيه دارو، تجهيزات و پروتز هاي كاشت حلزوني، ايجاد و مديريت مراكز توانبخشي كاشت حلزوني با اخذ مجوز از مركز قانوني، فراهم كردن امكانات لازم براي تحقق اين موارد و ترويج فرهنگ كمك به نيازمندان، نذر و وقف وهبه و ... به بيماران مستمند خاص داراي بيماري هاي شنوايي
و همكاري و تعامل با مراكز پژوهشي دانشگاهي مرتبط، و همفكري و همكاري با نهادهاي علمي، تحقيقاتي و نيز نهاد هاي خيريه اي، برنامه ريزي و توليد برنامه ها و محصولات فرهنگي و آموزشي كه شرايط را براي نيل به اهداف مصرح در اساسنامه تسهيل مي كند.
مدير عامل «بخشش» تصريح كرد: طي 6 ماهه سال جاري اين بنياد با توجه به نو پا بودن خود تا كنون با هماهنگي مراكز 11 گانه كاشت حلزوني كشور و شركت هاي تامين كننده پروتز قطعات كاشت، به يكصد نفر كمك هزينه كاشت، يكصد نفر كمك هزينه پس از كاشت، ارائه كرده و در تعامل با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و مديران و مسئولين مرتبط در خصوص موضوع پيشگيري و ژنتيك نيز اقدامات موثري را به عمل آورده است.
اجتمام**3377/3229**
خبرنگار: سمانه زين العابدين * انتشار: حسين فتح الهي
۰ نفر