ورود نخستین هواپیماهای امبرائر به ناوگان هوایی كشور/ افزایش پروازهای كیش ایر به 20مقصد

تهران- ایرنا- مدیرعامل شركت هواپیمایی كیش ایر از ورود نخستین هواپیماهای امبرایر برزیل به ناوگان هوایی كشور خبر داد و گفت: چهار فروند هواپیمای امبرایر 195 تا پایان سال جاری به ناوگان شركت هواپیمایی كیش افزوده می شود.

كاپیتان «محمدتقی جدیدی» روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود:با عملیاتی شدن این هواپیماها مقاصد پروازی كیش ایر به 20 فرودگاه افزایش می یابد.
وی با بیان اینكه با ورود این هواپیماها تعداد ناوگان هوایی این شركت به 18 فروند افزایش می یابد، گفت: این هواپیماها از نسل جدید هواپیماهای مسافری سبك در جهان و 108 نفره هستند و مدل آنها برای سال های 2008 و 2010 میلادی است.
جدیدی با اشاره مزیت های استفاده از این هواپیماها در ناوگان هوایی كیش ایر افزود: این هواپیماها از نوع سبك هستند و به سهولت می توانند در برخی از فرودگاه هایی كه پیش از این شركت های هوایی نمی توانستند به این فرودگاه ها پرواز كنند، پرواز خود را انجام دهند.
وی با بیان اینكه با عملیاتی شدن این هواپیماها در كشور ظرفیت صندلی پروازهای كیش ایر به بیش از 2500 صندلی افزایش می یابد، افزود: پیش از این ناوگان هوایی كیش ایر متشكل از 14 فروند هواپیما شامل 2 فروندهواپیمای ایرباس 321، 2 فروند هواپیمای ایرباس 320، هفت فروند هواپیمای MD و سه فروند هواپیمای فوكر100 بود. با ورود چهار فروند هواپیمای جدید امبرائر تعداد ناوگان این شركت به 18 فروند افزایش می یابد.
كاپیتان جدیدی میانگین عملیات 14 فروند هواپیمای این شركت را روزانه 68 سورتی پرواز در مسیرهای مختلف داخلی و بین المللی اعلام كرد.
وی با ابرازامیدواری نسبت به ورود هواپیماهای امبرائر تا پایان سال جاری و بكارگیری آنها در پروازهای نوروزی، گفت: درصورت افزایش تقاضا از مبادی مختلف و به منظور كنترل قیمت بلیت بازار، این شركت درصدد است با برقراری پروازهای فوق العاده به كیش از افزایش غیرمنطقی قیمت بلیت پروازهای هوایی در این مسیر جلوگیری كند.
كاپیتان جدیدی، بر افزایش نیافتن قیمت بلیت پروازهای هوایی در مسیر كیش تاكید كرد و گفت: كیش ایر به عنوان یكی از شركت های تابعه سازمان منطقه آزاد كیش عرضه بلیط با نرخ های منطقی در ایام نوروز را در اولویت قرار داده است و توجه جدی به آن دارد.
مدیرعامل شركت هواپیمایی كیش ایر افزود: با افزایش پروازهای هوایی، ارائه خدمات مناسب به مسافران در ایام تعطیلات نوروزی ( 25 اسفند تا 15 فروردین) از هم اكنون در دستور كار كیش ایر قرار گرفته و طبق هماهنگی های انجام شده قرار است در این ایام متقاضیان بتوانند بلیت های مورد نیاز خود را از مراكز فروش و دفاتر این شركت خریداری كنند.
كاپیتان جدیدی پیش بینی كرد در ایام تعطیلات نوروزی به طور میانگین این شركت روزانه بیش از 37 پرواز برنامه ای را از مراكز استان ها به مقصد كیش انجام دهد و در صورت تقاضای بیشتر و كنترل قیمت ها، این شركت با اخذ مجوز از سازمان هواپیمایی كشوری تعدادی پرواز فوق العاده را نیز در این مسیر برقرار خواهد كرد.
به گفته وی، كیش ایر به عنوان شركت هواپیمایی زیرمجموعه سازمان منطقه آزاد كیش در جهت كمك به توسعه پایدار جزیره و تقویت صنعت گردشگری در كشور برنامه ریزی های مناسبی را در دستور كار خود قرار داده است تا همه هموطنان بدون هیچ مشكلی به سهولت بتوانند به جزیره كیش سفر كنند.
وی در پایان به درخواست بسیاری از هموطنان برای افزایش پروازهای هوایی به جزیره كیش اشاره كرد و گفت: این خواست هموطنان در دستور كار هواپیمایی كیش ایر است.
به گزارش ایرنا، هواپیمای مسافربری امبرائر 195 معروف به ئی- جت (E-Jet) از هواپیماهای جت به نسبت كوچك مسافربری دو موتوره برزیلی هستند كه در شركت امبرایر برزیل طراحی و تولید می‌شوند. این هواپیما برای نخستین بار در سال 2002، سری 170 این هواپیما به پرواز درآمد و تا سال 2013 بیش از یك هزار فروند از این هواپیماها در این كشور تولید شده است.
این هواپیماها هم اكنون در بسیاری از شركت های هوایی جهان در حال پرواز هستند و تا 900 كیلومتر می توانند سرعت بگیرند و تا مسافت 3500 كیلومتر نیز می توانند پرواز كنند.
اقتصام**1108**1561**خبرنگار: ایرج منصوری **انتشار: مژگان توانا
آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان در كانال اقتصادی ایرنا در تلگرام:
IRNAeco@
https://telegram.me/irnaeco
۰ نفر