۲۸ بهمن ۱۳۹۵، ۱۸:۰۱
کد خبر: 82433170
T T
۰ نفر
نمایندگی اتاق بازرگانی بین المللی در كابل فعالیت خود را آغاز كرد

كابل - ایرنا - نمایندگی اتاق بازرگانی بین المللی «ICC» روز پنجشنبه فعالیت خود را در كابل پایتخت افغانستان آغاز كرد. تصمیم گیری در باره گشایش نمایندگی این نهاد در كابل، 26 خردادماه گذشته در دویست و پنجمین نشست شورای جهانی آن، در سائوپولوی برزیل اتخاذ شده بود.

به گزارش ایرنا، در آئین گشایش نمایندگی اتاق بازرگانی بین المللی در كابل كه با حضور «عبدالله عبدالله» رئیس اجرائی دولت افغانستان برگزار شد، مقام های افغان گفتند كه با آغاز فعالیت این نهاد، جلب سرمایه گذاری خارجی، حضور قوی تر بخش خصوصی در عرصه اقتصاد و همكاری های بازرگانی با كشورهای جهان، تسهیل خواهد شد.
«مایل آقا خیرخواه» رئیس نمایندگی اتاق بازرگانی بین اللملی در افغانستان، در این آئین گفت كه هدف از راه اندازی این نهاد بسیج بخش خصوصی برای اجرای طرح های مهم صنعتی، خدماتی و تجاری با همكاری اتاق تجارت و صنایع افغانستان است.
«فرانسوا ریشه»، سفیر فرانسه در كابل نیز گفت كه راه اندازی نمایندگی اتاق بازرگانی بین المللی در افغانستان، وابستگی این كشور به كشورهای همسایه را كاهش می دهد و روابط بازرگانی افغانستان را با سایر كشورهای جهان، ارتقاء خواهد داد.
سفیر فرانسه تصریح كرد «زمانی‎ كه شما همكاری با اتاق تجارت بین المللی را آغاز می‎كنید، هزینه های اجرای طرح ها به صورت بنیادی تامین خواهد شد و این كار قابلیت برقراری ارتباط بازرگانان افغان با كشورهای جهان را مساعد می سازد.»
مركز اتاق تجارت بین المللی در پاریس پایتخت فرانسه واقع شده است. این نهاد فعالیت خود را از سال 1919 میلادی آغاز كرده است.
اتاق بازرگانی بین‌المللی «ICC» تنها نماینده بخش خصوصی در جهان محسوب می شود كه نقش منحصر بفردی در زمینه تسریع و تسهیل مراودات تجاری در سطح بین‌المللی، از طریق تلاش در استانداردسازی سیاست‌ها و مقررات، از جمله مقررات بانكداری بین‌المللی دارد.
این اتاق، علاوه بر تدوین و پیشنهاد سیاست‌های مبتنی بر رقابت و ضابطه‌مند كردن مبادلات، نقش مهمی در ایجاد ارتباط بین بازرگانان و كارآفرینان صنعتی و معدنی در سراسر جهان دارد و زمینه ارتباط گسترده‌تر تشكل‌های كارفرمایی را در جهان فراهم می‌ سازد.
اتاق بازرگانی بین الملی، در سال‌های اخیر ارتباط گسترده‌ای را با سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد، سازمان تجارت جهانی«WTO» و سازمان توسعه و همكاری اقتصادی «OECD» و نیز اتاق‌های بازرگانی كشورهای جهان، ایجاد كرده است و در نشست‌های سران كشورهای گروه ۸ «جی 8» و گروه۲۰ «جی20» مشاركت فعال دارد.
هزاران شركت خصوصی از حدود 130 كشور جهان عضو این نهاد هستند و نمایندگی های این نهاد در بیش از 80 كشور جهان دائر شده است.
اساق**1610