۲۹ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۵۱
کد خبر: 82433650
T T
۰ نفر
جام جهانی كشتی آزاد؛آمریكا حریف ایران در دیدار فینال شد

كرمانشاه – ایرنا – تیم ملی كشتی آزاد آمریكا با شكست تیم جمهوری آذربایجان در آخرین دیدار مقدماتی گروه نخست جام جهانی، حریف ایران در فینال این دوره از رقابت ها شد.

به گزارش ایرنا، چهل و پنجمین دوره جام جهانی كشتی آزاد روز گذشته با حضور هشت تیم برتر جهان در سالن امام خمینی (ره) كرمانشاه آغاز شد و بعد از ظهر امروز با شناخت تیم های برتر به پایان می رسد.
در گروه یك این مسابقات تیم های روسیه، آمریكا، جمهوری آذربایجان و گرجستان و در گروه دو نیز ایران، تركیه، هند و مغولستان حضور دارند.
تیم كشتی آزاد آمریكا و جمهوری آذربایجان از ساعت 10:45 امروز (جمعه) در سالن امام خمینی (كرمانشاه) به مصاف هم رفتند و هر دو تیم به چهار پیروزی دست یافتند كه تیم آمریكا با امتیاز مثبت 20 در مقابل امتیاز 14 جمهوری آذربایجان به فینال رسید.
ملی پوشان كشتی آزاد آمریكا كه با سروصدای فراوانی سرانجام برای حضور در جام جهانی به ایران سفر كرده اند روز گذشته نیز موفق به شكست تیم های گرجستان و روسیه شده بودند.
در دیدار وزن 74 كیلوگرم بین جردن باروز دارنده مدال طلای المپیك لندن و سه مدال طلای قهرمانی جهان با مراد سلیمان اف از جمهوری آذربایجانی، حریف باروز در این مبارزه با ارایه یك كشتی بسته و تدافعی در ابتدا 5 امتیاز از حریف نامدار خود پیش افتاد كه در ادامه داوران به دلیل كشتی بسیار تدافعی، آزادكار آذربایجانی را سه اخطاره كرده و دست كشتی گیر آمریكایی درحالی كه حمایت همه جانبه شش هزار تماشاگر مشتاق را داشت به عنوان برنده بالا رفت.
همچنین در دیدار كایل اسنایدر دارنده مدال طلای جهان و المپیك مقابل اصلان بیك آلبروف از جمهوری آذربایجان در وزن 86 كیلوگرم در حالی كشتی به سود آلبروف با نتیجه 5 بر 4 به پایان رسید كه ختاگ گازیموف كه عناوین زیادی را همچون مدال نقره المپیك و قهرمانی جهان را با دوبنده جمهوری آذربایجان كسب كرده بود، كشتی گیر آذربایجانی را برای شكست اسنایدر راهنمایی می كرد.
گازیموف كه اهل اوستیای شمالی در روسیه است بعد از كسب مدال نقره المپیك ریو برای جمهوری آذربایجان از دنیای قهرمانی خداحافظی كرد و اكنون به عنوان یكی از مربیان كشتی آزاد روسیه فعالیت می كند.
دیدار فینال بعد از ظهر امروز (جمعه) ساعت 17:15 دقیقه بین تیم های ایران و آمریكا برگزار می شود و از ساعت 16 تیم های جمهوری آذربایجان و تركیه برگزار كننده دیدار رده بندی هستند.
تیم های ایران و آمریكا پیش از این 5 مرتبه به فینال جام جهانی راه پیدا كرده اند كه تیم ایران تنها یك مرتبه و در سال 2015 در لس آنجلس موفق به شكست آمریكا شده است.
**جمهوری آذربایجان – آمریكا (اسامی تیم جمهوری آذربایجان در ابتدا آمده است)
57 كیلوگرم: گئورگی ادیراشویلی 3 – آنتونی راموس 2
61 كیلوگرم: علی رحیم زاده 11 – لوگان استیبر 12 (دارنده مدال طلای جهان)
65 كیلوگرم: حاجی علی اف (دارنده مدال برنز المپیك و طلای جهان) 4 – فرانك مولینارو (برنز جهان) یك
70 كیلوگرم: داوید سوینیوچخانوف صفر – جیمز گرین 10
74 كیلوگرم: مراد سلیمان اف (سه اخطاره) – جردن باروز (برنده)
86 كیلوگرم: شریف شریف اف (دارنده مدال طلای المپیك) 2 – دیوید تایلور 12
97 كیلوگرم: اصلان بیك آلبروف 5 – كایل اسنایدر 4(قهرمان جهان و المپیك)
125 كیلوگرم: جمال الدین ماگومدوف (دارنده مدال نقره و برنز جهان) 3– نیك گویازدوفسكی یك
تیم ملی كشتی آزاد ایران پیش از این هفت مرتبه در سال های 1996 تهران، 2006 ساری، 2012 باكو، 2013 تهران، 2014، 2015 و 2016 لس آنجلس عنوان قهرمانی را در جام جهانی كسب كرده بود و 11 مرتبه هم نایب قهرمان شده بود.
ملی پوشان كشتی آزاد ایران طی سال های 2014، 2015 و 2016 سه مرتبه پیاپی در لس آنجلس و در خاك آمریكا كاپ قهرمانی را بالای سر بردند.
ایران در سال های 1996، 2009 و 2013 میزبان جام جهانی كشتی آزاد بود.
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با كانال ورزشی ایرنا در تلگرام irnavarzesh@همراه شوید.
ورزشی** 1067** 1701
خبرنگار: رضا رمضانی* انتشار دهنده: حمید قدیمی
۰ نفر