۱ اسفند ۱۳۹۵، ۹:۲۳
کد خبر: 82436030
T T
۰ نفر
اختصاص اعتبار ویژه به كرمان/ ستاد بحران در حالت آماده باش

كرمان - ایرنا - استاندار كرمان با بیان اینكه ستاد بحران استان همچنان در حالت آماده باش است گفت: به محض وقوع سیلاب، معاون اول رئیس جمهوری در جریان خسارت ها قرار گرفت كه اعتبارات ویژه ای برای استان كرمان تصویب شد.

به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی روز یكشنبه در ستاد بحران استان كرمان افزود: با وجود اعتباراتی كه برای این استان در نظر گرفته شد، می توان در تعیین خسارت ها منابع اعتباری جدیدی را برای كرمان جذب كرد.
وی ادامه داد: استان كرمان طی سال ها از نعمت باران مناسب بهره مند نبوه و طی روزهای اخیر بارش خوبی را در این استان شاهد بوده ایم و این بارندگی ها جای سپاس و شكرگذاری دارد.
رزم حسینی اضافه كرد: میزان خسارت ها در بارندگی های اخیر بر خلاف دفعات قبل به دلیل پیش بینی های انجام شده از آنچه انتظار داشتیم كمتر بود.
استاندار كرمان با بیان اینكه در حوادث اخیر اقدامات اضطراری به خوبی انجام شد و نجات جان انسان ها در اولویت قرار گرفت عنوان كرد: در مرحله بعدی نیز كمك های امدادی در حد توان در اختیار آسیب دیدگان قرار گرفت.
رزم حسینی تاكید كرد: اگر سدهای كنونی در استان كرمان وجود نداشتند آسیب جدی متوجه این استان می شد و جا دارد از افرادی كه سدها، آب بندها و سدهای خاكی را ایجاد كرده اند، تشكر كنیم.
به گفته استاندار كرمان مسئولان به صورت جدی مراقبت خواهند كرد تا از خسارت های بیشتر جلوگیری شود.
وی گفت: بازسازی واحدهای نامقاوم روستایی یك اصل مهم است كه باید در این زمینه به گونه ای اقدام شود كه در حوادثی از جمله سیل و زلزله مشكلی برای ساكنان آنها ایجاد نشود.
رزم حسینی اظهار كرد: مدیران باتجربه ای در استان كرمان تیم قوی را تشكیل داده اند و این موضوع به كاهش آسیب ها و خطرات كمك كرده است.
استاندار كرمان از همه مسئولان استانی و كشوری، فرمانداران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز تقدیر كرد.
رزم حسینی گفت: امروز معاونان استانداری به مناطق خسارت دیده سفر كرده تا ضمن خدمات رسانی مناسب به مردم، روند امدادرسانی را از نزدیك مورد بررسی قرار دهند.
وی یادآور شد: جازموریان نیز به دلیل بارش های اخیر و سرریز بخشی از آب های سیستان و بلوچستان، آبگیری شده است كه كمك خوبی برای كنترل ریزگردها است.
استاندار كرمان به موضوع آنفلوآنزای پرندگان اشاره كردو افزود: در این زمینه مراقبت ها و پایش ها به صورت مرتب انجام و اعتبارات لازم واگذار شده است.
وی ادامه داد: در موارد مشكوك طیور نباید اجازه ورود به استان كرمان را داشته باشند و ستاد بحران این استان همچنان در این زمینه در آماده باش است.
7440 /1354
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: پروانه امانی
۰ نفر