۴ اسفند ۱۳۹۵، ۱۳:۲۲
کد خبر: 82440501
T T
۰ نفر
هشدار رایزن بازرگانی ایران در مسكو: تجار فقط به بانك های معتبر روسی مراجعه كنند

تهران - ایرنا - رایزن بازرگانی ایران در روسیه به تجار هشدار داد: برای كاهش ریسك، به جای مبادلات مالی با بانك های متفرقه روسی، به پنج بانك مورد تایید ایران مراجعه كنند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، «فرهاد پرند» روز چهارشنبه علاوه بر «میر بیزنس بانك» متعلق به بانك ملی ایران، از «ازبر بانك»، «وی.تی.‌بی بانك»، «گاز پروم بانك» و «روس سلخوز بانك» به عنوان چهار بانك معتبر دولتی روسیه نام برد كه مورد تایید ایران است.
وی با یادآوری اینكه روابط اقتصادی و بازرگانی ایران و فدراسیون روسیه رو به توسعه است، گفت: به تجار و فعالان اقتصادی ایرانی كه قصد ورود به بازار این كشور را دارند توصیه می شود برای افتتاح حساب بانكی، نقل و انتقال پول، گشایش اعتبار اسنادی و همچنین ضمانت‌نامه بانكی به بانك های مورد تایید مراجعه كنند.
پرند گفت: لازم است تجار ایرانی پیش از افتتاح حساب و عملیات بانكی در دیگر بانك‌های روسیه، وضعیت نقدینگی و اعتبار آنها را بررسی كنند.
به گفته رایزن بازرگانی ایران در روسیه، بر اساس بررسی‌های انجام شده در سال 2012 میلادی 900 بانك و موسسه اعتباری در روسیه مشغول فعالیت بودند كه تا پایان سال 2016 از این تعداد بیش از 350 بانك لغو مجوز شده‌اند.
وی همچنین پیش‌بینی كرد، از 550 بانك و موسسه اعتباری باقی مانده مجوز 300 بانك و موسسه دیگر تا سه سال آینده باطل شود.
رایزن بازرگانی ایران در مسكو افزود: بر اساس سیاست‌ های بانك مركزی روسیه و پس از سخنان «الویرا نابیولینا» رئیس ‌كل بانك مركزی این كشور در 15 فوریه سال 2017 در شورای فدراسیون روسیه، روند پاكسازی و ابطال مجوز بانك‌ها و موسسات بیمه اعتباری كه دارای نقدینگی پایین و سابقه تقلب و كلاهبرداری هستند تا زمان ابطال كامل آنها ادامه خواهد داشت.
وی تاكید كرد: به منظور پیشبرد نقشه راه تجاری ایران و روسیه و افزایش صادرات كشور به همسایه شمالی، تجار و بازرگانان ایرانی به منظور هرگونه فعالیت بانكی به پنج بانك تایید اعتبار شده مراجعه كنند.
پرند افزود: بازرگانان ایرانی در صورت همكاری و فعالیت با بانك‌های دیگر، برای كاهش ریسك تجارت پیش از هر اقدامی از وضعیت نقدینگی و اعتبار آنها اطمینان حاصل كنند.
سازمان توسعه تجارت ایران از علاقه مندان برای دریافت اخبار و كسب اطلاعات تجاری بیشتر در این زمینه خواست به تارنمای رایزنی بازرگانی ایران در روسیه به نشانی http://russia.tpo.ir مراجعه كنند.
اقتصام**9123**2025**تنظیم: زهره دریغ گفتار**انتشار: لیلا جودی
اطلاع از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان در كانال اقتصادی ایرنا در تلگرام:
IRNAeco@
https://t.me/irnaeco
۰ نفر