۵ اسفند ۱۳۹۵، ۱۵:۱۱
کد خبر: 82441990
T T
۰ نفر

اعتصاب خلبانان و خدمه پرواز آلیتالیا

۵ اسفند ۱۳۹۵، ۱۵:۱۱
کد خبر: 82441990
اعتصاب خلبانان و خدمه پرواز آلیتالیا

رم - ایرنا - كاركنان بزرگترین شركت هواپیمایی ایتالیایی 'آلیتالیا' در پی فراخوان اتحادیه های صنفی امروز پنجشنبه به مدت 24 ساعت دست از كار كشیده و اعتصاب كردند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، اعتصاب یك روزه خلبانان و خدمه پرواز آلیتالیا در پی فراخوان اتحادیه های صنفی Anpac'، 'Anpav' و 'Usb ' امروز آغاز و منجر به سرگردانی مسافران در فرودگاه های این كشور شد.
شركت آلیتالیا كه در پی این اعتصاب مجبور به حذف 60 درصد از پروازهای داخلی و خارجی شده است، یك برنامه فوق العاده برای كاهش تاثیرات این اعتراضات بر روی مسافران اتخاذ كرد. شركت هواپیمایی 'ایزیجت' نیز اعلام كرد كه در پی این اعتصاب، یك سری تدابیر عملیاتی برای كاهش تاثیرات منفی آن برروی مسافران اتخاذ كرده است.
از ساعت 14 تا 18 به وقت محلی نیز (16:30 تا 20:30 به وقت تهران) اعتصاب اتحادیه های صنفی حمل ونقل به این اعتراضات افزوده می شود كه شامل خدمه زمینی و شركت های خارجی می شود.
روز گذشته اتحادیه های كاری از دیدار با شركت آلیتالیا برای بحث در خصوص قراردادهای كاری صرف نظر كردند و كارلو كالندا وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا از اتخاذ اقدامات یكجانبه در چنین لحظه حساسی برای این شركت، برحذر داشت و ابراز امیدواری كرد تا آلیتالیا و اتحادیه ای كاری با هماهنگی بیشتری با هم كار و مذاكره كنند.
این اعتصاب كه امروز در بخش های مختلف زمینی و هوایی آغاز شده است شامل فرودگاه های كازله در تورینو، كاپودیكینو در ناپلی، تسرا در ونیز، لئوناردوداوینچی در رم ، لیناته و مالپنسا در میلان می شود. اتحادیه های كاری برگزار كننده این اعتصاب با دلایل مختلف خواستار بهبود شرایط كاری، تمدید قراردادها، مخالفت با تعدیل نیرو و مذاكراه با دولت هستند.
شركت هواپیمایی آلیتالیا پس از تجربه شش سال مشكلات شدید مالی و اقتصادی كه بارها آن را تا مرز ورشكستگی كشاند، در ژانویه سال 2015 رسما با شركت هواپیمایی الاتحاد ابوظبی ادغام شد.
اروپام**461** انتشار دهنده: مریم شفیعی