۵ اسفند ۱۳۹۵، ۱۵:۱۹
کد خبر: 82442001
T T
۰ نفر
نوروز را نمی توان از مردم جدا كرد

یزد - ایرنا - رئیس مجمع نمایندگان استان یزد، نوروز را به عنوان فرهنگ برآمده از هوش ایرانیان در پاسداشت آغاز رستاخیز طبیعت دانست و گفت :این فرهنگ را نمی توان از مردم جدا كرد.

به گزارش ایرنا محمدرضا تابش روز پنجشنبه در ستاد خدمات سفر شهرستان اردكان با بیان اینكه عید نوروز ریشه در تاریخ و تمدن كشورمان دارد افزود: انتظار است دستگاه های اجرایی علاوه بر وظایف محوله، با اجرای برنامه های بدیع و ایده محور، خاطره خوبی از ایرانگردی را در اذهان مردم به جای بگذارند.
نماینده مردم اردكان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شهره بودن یزدی ها به نام و پیشینه نیك اظهار داشت: به عنوان یك مسئول وظیفه داریم تا با میزبانی شایسته از میهمانان و مسافران نوروزی در این استان ایام نوروز را بخوبی پاس بداریم .
وی با تاكید بر آسیب شناسی مشكلات دوره های قبل ستاد تسهیلات نوروزی تصریح كرد: علاوه بر مهیا نمودن امكانات اسكان، باید برنامه های لازم برای شناساندن قابلیت های گردشگری مناطق مختلف استان به مسافرین و گردشگران نوروزی پیش بینی گردد.
در این جلسه روسای كمیته های ستاد خدمات سفر نوروز، گزارشی از اقدامات خود ارائه و درخصوص پیشنهادات مطرح شده تصمیم هایی اتخاذ شد.
استان یزد هم اكنون در كنار استانهای فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی بوده به گونه ای كه استقبال گردشگران خارجی از این شهر تا پنج برابر افزایش داشته و همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرار داده است.
این استان 2270 هكتار بافت تاریخی دارد كه شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی به مساحت عرصه 743 هكتار و مساحت حریم پنج هزار هكتار در فهرست آثار ملی كشور به ثبت رسیده است.
اردكان با 85 هزار نفر جمعیت در 60 كیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
7544/ 5054 خبرنگار: مژگان دشتی ** انتشار: بهنام احمدی *
۰ نفر