۶ اسفند ۱۳۹۵، ۱۳:۰۳
کد خبر: 82442640
T T
۰ نفر
گسترش همكاري هاي تجاري ايران و مالزي با ارزهاي محلي

تهران - ايرنا - معاون ارزي بانك مركزي در ديدار با همتاي مالزيايي خود بر گسترش همكاري هاي تجاري بين ايران و مالزي با ارزهاي محلي تاكيد كرد و گفت: سياست كنوني بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران، تسهيل معاملات تجاري با ارزهاي محلي و پيمان ارزي متمركز است.

به گزارش روز جمعه ايرنا از روابط عمومي بانك مركزي، غلامعلي كامياب كه به همراه يك هيات بانكي به كوالالامپور سفر كرده است با با عدنان زيلاني زاهد معاون رييس كل بانك مركزي مالزي ديدار و گفت و گو كرد.
وي در اين ديدار اظهارداشت: بر همين اساس از اشتياق بانك هاي مالزيايي براي افتتاح حساب به رينگيت (واحد پول مالزي) براي بانك هاي تجاري ايران استقبال مي كنيم و در صورت نياز مي توان در نقل و انتقالات ارز از يوان چين و يا ين ژاپن نيز بهره گرفت.
معاون ارزي بانك مركزي ضمن تشريح شرايط جديد پس از برجام اقتصاد ايران و بررسي راه هاي تقويت همكاري هاي تجاري ميان دو كشور، تصريح كرد: اكنون بانك هاي ايراني به سيستم تسويه يورو متصل و انجام معاملات با بانك هاي اروپايي امكان پذير شده است و ايران از همكاري متقابل با بانك هاي مالزيايي استقبال مي كند.
دراين ديدار عدنان زيلاني زاهد معاون رييس كل بانك مركزي مالزي با ابرازعلاقه‌مندي نسبت به انتقال ارز به صورت يوان و يا ين ژاپن گفت: در حال حاضر مالزي از يوان و ين براي تسويه معاملات تجاري خود استفاده مي كند و در اين چارچوب مالي، مي توان به توسعه روابط تجاري دو كشور اميدوار بود.
همچنين در اين جلسه درخصوص امكان سوييچ كارت‌هاي بانكي دو كشور و تحقق آن در آينده اي نزديك توافق شد.
به گزارش ايرنا، در اين سفر نمايندگاني از بانك هاي ملي، ملت، كشاورزي، پاسارگاد و خاورميانه در جلسات فشرده با بانك هاي مالزيايي مي بنك، CIMB، اسلام بانك، معاملات بانك و اگزيم بانك راه هاي گسترش همكاري هاي بانكي بين دو كشور را مورد بحث و بررسي قرار دادند.
اقتصام**1108**خبرنگار: ايرج منصوري ** انتشار: مهرنوش خانزائي
آگاهي از آخرين اخبار اقتصادي ايران و جهان در كانال اقتصادي ايرنا در تلگرام:
IRNAeco@
https://t.me/irnaeco
۰ نفر