۶ اسفند ۱۳۹۵، ۱۴:۰۳
کد خبر: 82442679
T T
۰ نفر
مسكو: ادامه سیاست های ضدروسی برای ناتو زیان بار است

مسكو - ایرنا - الكساندر گروشكو نماینده روسیه در سازمان پیمان آتلانتیك شمالی اعلام كرد: ناتو همچنان اقدام ها و سیاست های ضدروسی را ادامه می دهد كه برای این پیمان زیان بار است.

به گزارش ایرنا، نماینده روسیه در ناتو با اعلام این موضوع، اظهار كرد: ناتو باید سیاست روس هراسی را كه از مدتی پیش به اجرا گذاشته است، متوقف كند.
روزنامه ایزوستیا روز جمعه به نقل از گروشگو نوشت: ناتو با خودداری از همكاری با روسیه در واقع به زیان خود اقدام می كند.
وی ادامه داد: اگر كشورهای عضو ناتو واقعا علاقه مند به مبارزه با تهدید تروریسم هستند، باید در سیاست روس هراسی تجدیدنظر كرده و با مسكو در باره تامین امنیت منطقه مذاكره كنند.
گروشكو گفت: همكاری ناتو با روسیه امنیت دو طرف را تامین می كند. تروریسم هیچ مرزی نمی شناسد و به همین دلیل تلاش برای ایجاد جزیره امن بدون همكاری با دیگران بی فایده است.
وی همچنین با انتقاد از اقدام های این پیمان اظهار كرد: ناتو تلاش برای مبارزه با دشمن مشترك را كنار نهاده و نیروی خود را صرف اثبات وجود ادعای تهدید روسیه می كند.
گروشكو تیرماه سال جاری نیز با هشدار نسبت به گسترش نفوذ نظامی ناتو نزدیك مرزهای این كشور، اعلام كرد: تدابیر دفاعی مسكو در مقابل اقدام های ناتو در شرق اروپا بزودی این واقعیت را روشن خواهد كرد كه امنیت كشورهای میزبان این پیمان مختل می شود.
مقام روسی تاكید كرد: كشورهایی كه خود را در خط مقدم جبهه اعلام كرده اند، بزودی درك خواهند كرد كه اقدام ها برای افزایش امنیت روسیه در واقع مختل كننده امنیت آنها خواهد بود و مسكو مجبور می شود، این كشورها را به عنوان مناطق استقرار توانمندی های جدید نظامی در نظر بگیرد.
ناتو كه از سال 2014 فعالیت شورای همكاری با روسیه را تقریبا متوقف كرده است، با وجود هشدارهای مكرر مسكو حاضر نشده از ادامه راهبرد گسترش نفوذ نظامی خود نزدیك روسیه و حتی هم مرز این كشور عقب نشینی كند.
مسكو از سال 2014 تاكنون شاهد تداوم استقرار سامانه پدافند موشكی آمریكا در لهستان و رومانی در شرق اروپا و همچنین حضور موقت یا دائمی نظامیان ناتو در كشورهای بالتیكی استونی و لتونی هم مرز روسیه و لیتوانی همراه با مولداوی و گرجستان پنج جمهوری سابق شوروی است.
اروپام 391 انتشار دهنده: هادی مولوی نیا