۶ اسفند ۱۳۹۵، ۱۴:۳۳
کد خبر: 82442711
T T
۰ نفر
امام جمعه موقت قم: آزادی فلسطین فقط با مبارزه همه جانبه حاصل می شود

قم - ایرنا - امام جمعه موقت قم گفت: جهان اسلام بداند راه پیروزی بر رژیم صهیونیستی و آزادی فلسطین، تنها در مبارزه همه جانبه نهفته است.

به گزارش ایرنا، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه های این هفته نماز جمعه قم در مصلای قدس این شهر، افزود: امروز مسلمانان وظیفه دارند با حفظ وحدت و برادری، در برابر دشمن صهیونیستی مقاومت كنند و بدانند شجاعت و ایستادگی در برابر مستكبران رمز پیروزی است.
وی در ادامه به برگزاری كنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در ایران اشاره كرد و گفت: سخنان رهبر معظم انقلاب و بیانیه این كنفرانس در حمایت از قدس شریف باید سرلوحه كار همه كشورهای اسلامی قرار گیرد و ما نمازگزارن جمعه قم نیز امروز در این مكان مقدس حمایت همه جانبه خود را از مردم فلسطین اعلام می كنیم.
ششمین كنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین با حضور مقامات و شخصیت های دینی و سیاسی بیش از 80 كشور جهان اسلام، سوم و چهارم اسفندماه جاری در سالن اجلاس سران شهر تهران برگزار شد.
آیت الله اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره لزوم توجه به مساله تربیت در جامعه، گفت: ارتقا و اعتلای اخلاق دانش آموزان بر اساس آموزه های اسلامی باید در سرلوحه برنامه های آموزش و پرورش قرار گیرد و در این مسیر حوزه علمیه و دانشگاه وظیفه دارند به نهادهای آموزشی كمك كنند.
وی بیان كرد: در قوانین و اسناد آموزش و پرورش به مساله تربیت به خوبی توجه شده است اما این برنامه ها برای عملیاتی شدن در زمینه های مختلف احتیاج به اقدام های جدی تر دارد.
وی ادامه داد: در مورد پذیرش سند آموزشی 2030 سازمان یونسكو توسط آموزش و پرورش اعتراض هایی وجود داشت كه وزیر آموزش و پرورش با حضور در شورای عالی انقلاب فرهنگی به بسیاری از آن ها پاسخ داد و قرار است موضوع به صورت جدی تر مورد توجه قرار گیرد.
مدیر حوزه های علمیه اظهار كرد: ایران اسلامی بر اساس اصول و ارزش هایی كه به آن پایبند است نمی تواند هر آنچه بیگانگان در قالب سندهای بین المللی تنظیم می كنند را امضا كند و لازم است در این گونه موضوع ها توجه لازم صورت گیرد.
وی در ادامه از خدمات قوای سه گانه برای خدمت رسانی به مردم تشكر كرد و افزود: در پایان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، باید نسبت به مبارزه با فساد، مساله حقوق های نجومی و ارتقای وضعیت معیشت مردم، اهتمام بیشتری مشاهده شود، چراكه حل مشكل های گسترده مردم و به خصوص جوانان احتیاج به همت بلند تری دارد.
وی همچنین با تشكر از اقدام استانداری قم برای اجرای طرح میز رقابت در خدمت، بیان كرد: در این طرح مردم می توانند مشكل های خود را بی واسطه با مسئولان بخش های مختلف استان در میان گذارند، اما انتظار این است كه رسیدگی مدیران و مسئولان استان قم به مشكل های مردم بیش از پیش گسترش یابد.
طرح میز رقابت در خدمت از نیمه دوم سال جاری با هدف ارتباط مستقیم مسئولان دستگاه های اجرایی استان با مردم برگزار می شود؛ در این طرح هر هفته مسئولان یكی از دستگاه های اجرایی استان قبل از آغاز آیین نماز جمعه در مصلای قدس شهر قم حاضر می شوند و به سوال ها و مشكل های شهروندان رسیدگی می كنند.
آیت الله اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود به مشكل ریزگرد ها در استان خوزستان اشاره كرد و گفت: حل این مساله باید در اولویت برنامه های مسئولان كشور قرار گیرد تا مردم این منطقه بتوانند به زندگی عادی خود بازگردند.
استان خوزستان به دلیل خشكسالی های اخیر و نیز كاهش منابع آبی چند سال است كه با پدیده ریزگردها دست و پنجه نرم می كند، هر چند بیش از 60 درصد كانون ریزگردها در كشورهای عراق و عربستان قرار دارد.
استان خوزستان دارای یك میلیون هكتار بیابان و كانون ریزگرد است كه از این میزان 350 هزار هكتار آن فعال بوده و همین امر در فصول مختلف سال مشكلاتی را برای زندگی روزمره مردم به وجود می آورد.
امام جمعه موقت قم همچنین با تسلیت ایام فاطمیه گفت: ارتباط میان حضرت فاطمه زهرا(س) و امام علی(ع) در زندگی، بهترین الگو برای داشتن خانواده ای سعادتمند است.
آیت الله اعرافی در پایان خطبه های این هفته نماز جمعه قم، در حمایت از انتفاضه فلسطین و جبهه مقاومت، سخنانی را به زبان عربی ایراد كرد.
شماری از شركت كنندگان كنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین، آیت الله محسن اراكی دبیركل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، سید مهدی صادقی استاندار قم و جمعی از علمای برجسته و مسئولان دستگاه های اجرایی استان در آیین نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم حضور داشتند.
7405/ 1175 خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی
۰ نفر