۷ اسفند ۱۳۹۵، ۱۳:۳۱
کد خبر: 82443685
T T
۰ نفر
پرويز پرستويي براي «آخرين داستان» گويندگي مي‌كند

تهران - ايرنا - پرويز پرستويي، گويندگي دو نقش را در انيميشن سينمايي «آخرين داستان» به كارگرداني اشكان رهگذر برعهده گرفت.

به گزارش روز شنبه خبرنگار سينمايي ايرنا، دوبله انيميشن سينمايي «آخرين داستان» با حضور بازيگران سينما و تئاتر به تازگي آغاز شده است كه پرستويي، بازيگر سينما و تلويزيون نقش‌هاي ارشيا و تهمورث را صداپيشگي مي‌كند.
تهمورث سردار سپاه و ارشيا وزير دربار جمشيد است كه براي مدتي هم در دربار ضحاك خدمت مي‌كنند.
انيميشن سينمايي «آخرين داستان» به نويسندگي و كارگرداني اشكان رهگذر برداشتي آزاد از داستان «ضحاك» شاهنامه است كه داستاني از اواخر حكومت جمشيد تا ابتداي حكومت آفريدون را روايت مي‌كند و از سال 89 در استوديو هورخش در حال ساخت است.
پيش از اين اشكان خطيبي به عنوان گوينده نقش «آفريدون» به «آخرين داستان» پيوسته بود.
كريستف رضاعي آهنگسازي، تينا پاكروان انتخاب بازيگران گوينده، عليرضا علويان صداگذاري، ژينوس پدرام تدوين، رضا عسگرزاده ضبط صدا، امير عابدي عكاسي و زهرا نجفي مشاور رسانه‌اي اين پروژه سينمايي را برعهده دارند.
«آخرين داستان» در مسير توليد و در سال 2013 موفق شد به‌عنوان 6 پروژه برتر در حال توليد جهان در جشنواره «انسي» فرانسه معرفي شود. همچنين اين اثر در سال 2016 به دعوت جشنواره «انسي» در بازار فيلم جشنواره بين‌المللي «كن»، به‌عنوان يكي از چهار انيميشن سينمايي برتر در حال توليد جهان معرفي شد.
گرافيك نوول‌هايي درباره سرنوشت جمشيد، اتفاقات پيش از شروع قصه «آخرين داستان» و يكي از شخصيت‌هاي مرموز اين انيميشن نوشته و طراحي‌شده است كه هم‌اكنون يك جلد از آن با عنوان «جمشيد طلوع 1» در كتابفروشي‌ها در دسترس علاقه‌مندان است.
فراهنگ**9246**1027**خبرنگار: عليرضا مرادي** انتشار: جواد دهقاني
۰ نفر