۷ اسفند ۱۳۹۵، ۱۵:۴۱
کد خبر: 82443928
T T
۰ نفر
افزايش محبوبيت پوتين در ميان آمريكائيان در دوره رياست جمهوري ترامپ

تهران- ايرنا- با توجه به اوجگيري سريع و همزمان ميزان محبوبيت وعدم محبوبيت ولاديمير پوتين رئيس جمهوري روسيه در ميان آمريكائيان، وي به سرعت به يك شخصيت وعامل دو قطبي كننده جامعه آمريكا حتي بيشتر از گذشته تبديل شده است.

به گزارش روز شنبه ايرنا و به نوشته نشريه نيوزويك، نظرسنجي گالوپ نشان مي دهد 22 درصد شهروندان آمريكا به رغم چهره بسيار منفي پوتين به علت مطرح شدن اتهام حمايت دولت روسيه از عمليات نفوذ و مداخله در روند انتخابات سال گذشته رياست جمهوري آمريكا، ديدگاه مثبتي در باره وي دارند.
گرچه ميزان محبوبيت وي در ميان مردم آمريكا در نخستين دوره رياست جمهوري اش در سال 2002 ميلادي 41 درصد بود، اما محبوبيت وي در دوره سوم رياست جمهوري اش، به اوج خود رسيده است.
اين در حاليست كه ميزان عدم محبوبيت پوتين در ميان آمريكائيان 72 درصد است كه معادل سال 2015 است.
بر اساس گزارش گالوپ، ديدگاه هاي متفاوت مردم آمريكا در باره پوتين به وابستگي آنان به احزاب دمكرات و جمهوريخواه بستگي دارد و نظر مثبت افرادي كه در هيچ يك از اين دو حزب عضويت ندارند، نسبت به رئيس جمهوري روسيه در 2 سال گذشته به ميزان 11 درصد بهبود يافته است.
در حالي كه ديدگاه مثبت جمهوري خواهان نسبت به پوتين كه زماني در خط مقدم انتقاد از وي قرار داشتند، به ميزان 20 درصد افزايش يافته، ميزان محبوبيت وي در ميان دمكرات ها تا پنج درصد كاهش يافته است.
دونالد ترامپ رئيس جمهور جمهوري خواه آمريكا، بارها با تاكيد بر قدرداني شخصي از مهارت ها و تجربيات رهبري پوتين، قول داده است كه در صدد بهبود روابط با روسيه برآيد.
با اين حال ترامپ مشخص نكرده است كه دقيقا تا چه اندازه قصد همراهي با روسيه و با چه هزينه اي را دارد.
اما ميزان عدم محبوبيت خود روسيه در ميان مردم آمريكا به ميزان بي سابقه 70 درصد افزايش يافته است و تنها 28 درصد شهروندان آمريكا ديدگاه مثبتي در باره مسكو دارند.
اروپام**1486**مترجم: محسن شريفي **انتشار دهنده: فريبا مدني