۷ اسفند ۱۳۹۵، ۱۶:۱۲
کد خبر: 82443981
T T
۰ نفر
عطر ياس و عقيق برنامه هاي مناسبتي راديو ايران و تهران در ايام فاطميه

تهران-ايرنا- راديو ايران به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) در ايام فاطميه، برنامه هاي «ياسمين»، «عطر ياس» و «دور عاشقان» را روي آنتن مي فرستد.

به گزارش روز شنبه ايرنا از شبكه راديويي ايران، يدالله گودرزي مدير فرهنگ و انديشه اين شبكه راديويي در اين مورد گفت: با توجه به فضاهاي يكساني كه براي مناسبت ها وجود دارد، راديو ايران سعي كرده در مناسبت مذكور از دو جهت نوآوري كند؛ هم از قالب هاي متنوع استفاده كند و هم به آثاري بپردازد كه كمتر در رسانه ها مطرح شده اند.
«دور عاشقان» برنامه اي شخصيت محور طراحي شده كه روزهاي 11 و 12 اسفند پخش مي شود. در اين برنامه اثر برجسته دكتر سيد جعفر شهيدي در باره زندگي حضرت زهرا (س) بررسي و معرفي مي شود.
دو سمفوني درباره حضرت زهرا (س) در حال ساخت است كه با سازندگان و طراحان آن يعني استاد شاهين فرهت و استاد ميرزماني گفت وگو مي شود.
گودرزي افزود: گفت وگو با استاد محمود فرشچيان هنرمند برجسته ايراني كه در آمريكا حضور دارد و اثري فاخر براي حضرت زهرا آفريده نيز در برنامه گنجانده شده است.
يدالله گودرزي برنامه ديگر اين گروه را «عطر ياس» اعلام كرد و گفت: اين برنامه از فاطميه اول تا فاطميه دوم به تعداد 20 برنامه هر برنامه 10 دقيقه پخش مي شود. در اين برنامه هر روز يكي از موسسات پژو هشي و مزين به نام حضرت زهرا (س) معرفي مي شوند و يك اثر ادبي در باره حضرت خوانده مي شود.
برنامه ديگر گروه برنامه تعاملي ياسمين است كه حول محور آيات اهل بيت و تطهير ساخته شده و مخاطبان برنامه سازان اصلي آن خواهند بود.
راديو ايران همچنين در آستانه نوروز در برنامه «سلام كوچولو» با تغييراتي به اهميت درختكاري و توجه به محيط زيست مي پردازد.
رضا بحيرايي مدير گروه جامعه راديو ايران در اين مورد گفت: برنامه سلام كوچولو در راستاي فرهنگ سازي درخت و درختكاري براي خردسالان مسابقه بزرگ نقاشي را برگزار مي كند.
وي افزود: به مناسبت برگزاري جشن رويش و همگام با تمام برنامه هاي شبكه راديويي ايران برنامه سلام كوچولو قصد دارد با كمك كوچولوهاي عزيز و پدر و مادرهاي گرامي قدمي در راه فرهنگسازي در اين زمينه بر دارد. به همين مناسبت مسابقه بزرگ نقاشي راديو ايران ويژه كودكان همزمان با جشن رويش و با موضوع درخت و درختكاري برگزار مي شود.
بحيرايي ادامه داد: كودكان مي توانند با كمك بزرگ ترها نقاشي هاي خود را از سايت شبكه راديو ايران به نشاني http://www.radioiran.ir ارسال كنند.

** پخش سريالي با مضمون حكايات قديمي ايران از راديو نمايش
اين هفته شنونده سريال راديويي «مردي براي تمام فصول ايراني» از راديو نمايش باشيد.
اين نمايش راديويي را جواد پيشگر بر اساس اثري از شكرخدا گودرزي تنظيم راديويي و كارگرداني كرده است كه شامل حكايات قديمي ايراني مربوط به دوره سلجوقيان و غزنويان است.
در اين نمايش راديويي هنرمنداني؛ چون شهين نجف زاده، نورالدين جواديان، احمد ايراني خواه، محمد عمراني، نازنين مهيمني، ناهيد مسلمي و تعداد ديگري از بازيگران اداره كل هنرهاي نمايشي راديو به ايفاي نقش مي پردازند.
نمايش مردي براي تمام فصول ايراني فردا ساعت 9 صبح از راديو نمايش پخش مي شود.

** مسابقه راديويي ويژه ايام فاطميه
شبكه راديويي تهران به مدت يك هفته از علاقه مندان به شركت در مسابقه ويژه برنامه
«عقيق» ثبت نام مي كند.
ويژه برنامه عقيق كاري از گروه اخلاق و زندگي شهروندي راديو تهران است كه براي آشنايي بيشتر مخاطبان با زندگي حضرت فاطمه زهرا (س) با رويكرد ديني و مذهبي تهيه شده است، مسابقه ويژه ايام فاطميه از امروز به مدت يك هفته ساعت 18 و 30 اجرا مي شود.
مخاطبان براي شركت در مسابقه از شماره پيامك 3000094 مي توانند در اين مسابقه شركت كنند، محدوديتي براي ثبت نام از شركت كننده ها نيست.
شركت كنندگان در اين مسابقه با پاسخ به بخش اطلاعات عمومي و كسب 94 امتياز مي توانندبرنده اين مسابقه شوند. پرسش ها هم به بخش هايي از زندگينامه حضرت صديقه طاهره (س)، فضائل اخلاقي و خلق و خوي حضرت و... اختصاص دارد. شركت كننده بايد اطلاعاتي از اماكن مذهبي و ديدني ارائه دهند.
فراهنگ**9157**1027**دريافت كننده: منصوره شوشتري**انتشار دهنده:جواد دهقاني
۰ نفر