۸ اسفند ۱۳۹۵، ۱۳:۲۰
کد خبر: 82444863
T T
۰ نفر
راشاتودی: آمریكا به دنبال استقرار جنگنده‌های اف- 35 در خاورمیانه است

تهران-ایرنا- پایگاه اینترنتی شبكه تلویزیونی راشاتودی روسیه امروز یكشنبه گزارش داد: نیروی هوایی آمریكا به دنبال استقرار جنگنده های اف- 35 خود در خاورمیانه در آینده با هدف تشدید اقدامات در مقابله با گروه تروریستی داعش است.

به گزارش ایرنا و به نوشته پایگاه اینترنتی شبكه راشاتودی(آر تی)، هنوز تاریخ دقیقی برای استقرار این جنگنده های آمریكایی در خاورمیانه اعلام نشده است.
ژنرال هربرت جی هاوك كارلیسله (Carlisle General Herbert J. “Hawk) رئیس در حال كناره گیری فرماندهی امور جنگی هوایی آمریكا خاطر نشان كرد: استقرار این جنگنده ها ممكن است در آینده انجام شود.
وی افزود: نیروی هوایی آمریكا همچنین پیشتر در حال مذاكره برای اولین استقرار این هواپیماهای جدید برای فرماندهی مركزی آمریكا است.
وی به قابلیت های جنگنده های اف- 35 اشاره كرد كه به طور گسترده ای می تواند به انجام حملات هوایی موفق در عراق و سوریه و همچنین عدم برخورد با هواپیماهای روسی حاضر در سوریه كمك كند.
این نظامی آمریكایی افزود: در سوریه، تهدیدهایی در امور زمین به هوا وجود دارد كه جنگنده های اف- 35 می تواند این تهدیدها را كاهش دهد.
این فرمانده آمریكایی اعلام كرد كه قرار است پیش از خاورمیانه، این جنگنده های آمریكایی ابتدا در اروپا و منطقه آسیا- اقیانوسیه مستقر شوند و اگر این جنگنده ها آماده استقرار برای انجام اقدام جنگی باشند، ممكن است در بهار آتی در اروپا و آسیا – اقیانوسیه مستقر شوند.
پیش از این، افسران ارشد نظامی نیروی هوایی آمریكا، جنگنده های روسی را به انجام پروازهای خظرناك در سوریه متهم كردند كه واكنش خشمگینانه وزارت دفاع روسیه را به همراه داشت. مسكو در ژانویه در بیانیه ای اعلام كرد كه نیروهای هوایی آمریكا و ائتلاف تحت امرش تلاش می كنند به طور مخفیفانه طی عملیات ها در سوریه عمل كنند.
وزارت دفاع روسیه عنوان كرده بود: همكاران آمریكایی ما تمایل ندارند كه ما را در جریان طرح هایشان برای استفاده از جنگنده های جنگی ندارند.
اروپام**9234** مترجم: اطهر اینانلو ** انتشار دهنده: زهرا هژبری