۸ اسفند ۱۳۹۵، ۱۴:۴۷
کد خبر: 82445057
T T
۰ نفر
سقز و هزاركانیان برای هشتین روز متوالی سردترین نقطه كشور بودند

سنندج- ایرنا- معاون توسعه و پیش بینی اداره كل هواشناسی كردستان گفت: سقز و هزاركانیان با حداقل دمای منفی 19 درجه سانتیگراد در شبانه روز گذشته برای هشتمین روز گذشته سردترین نقاط كشور بودند.

علی پناهی روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این 2 نقطه با تجربه دمای منفی 30درجه سانتی گراد در یكشنبه هفته گذشته تاكنون سردترین نقطه كشور بودند.
وی اضافه كرد: در شبانه روز گذشته دمای هوای سقز منفی 19 و هزاركانیان منفی 18.8 درجه سانتیگراد سردترین نقطه كشور بودند و شهرستان تكاب در آذربایجان غربی با دمای هوای منفی 15 درجه در جایگاه سوم كشور قرار داشت.
وی اظهار كرد: این كاهش دمای هوای استان تا پایان هفته تداوم خواهد داشت و دمای هوا در اواسط روز به تدریج افزایش یافته و شب ها همچنان سرد خواهد بود.
معاون توسعه و پیش بینی اداره كل هواشناسی كردستان گفت: با ورود امواج ناپایدار از روز پنجشنبه بارش برف و باران در مناطقی از استان آغاز می شود كه در خصوص شدت یا چگونگی فعالیت این امواج در روزهای آتی اطلاع رسانی می شود.
از ابتدای سال زراعی جاری تاكنون 234 میلیمتر بارندگی در استان ثبت شده كه این مقدار در مقایسه با 436 میلیمتر سال گذشته 46 درصد كاهش پیدا كرده است.
میزان بارش های امسال كردستان در مقایسه با 299 میلیمتر میانگین بلند مدت استان، در حدود 21 درصد كاهش پیدا كرده است.
استان كردستان در یك منطقه سرد و كوهستانی واقع شده و هر ساله بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود.
میانگین سالانه بارش باران در استان كردستان بیش از 540 میلیمتر بوده كه این مقدار 2 برابر میانگین كشور است.
3020/ 6108
**خبرنگار: عبدالله رحمانی/**انتشار دهنده: امید بهمنی
** آگاهی از آخرین اخبار استان كردستان در كانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg