۹ اسفند ۱۳۹۵، ۷:۲۷
کد خبر: 82445618
T T
۰ نفر
تبريك مديرعامل بنياد سينمايي فارابي به «اصغر فرهادي» براي كسب دومين اسكار

تهران – ايرنا- مديرعامل بنياد سينمايي فارابي در پيامي به «اصغر فرهادي» سازنده فيلم «فروشنده» موفقيت وي را در كسب جايزه بخش بهترين فيلم خارجي در هشتاد و نهمين مراسم اهداي جوايز آكادمي علوم و هنرهاي سينما (اسكار) تبريك گفت.

به گزارش ايرنا، متن پيام عليرضا تابش كه صبح دوشنبه منتشر شد به شرح زير است:
به‌ نام خالق زيبايي‌ها
فخر و مباهات ديگري، اوراق وَزين تاريخ سينماي ايران اسلامي را آذين بست.
اصغر فرهادي، بسانِ خيل عظيمي از فرهيختگان اين آب و خاك، فارغ از جوايز و افتخاراتي كه براي سرزمينش كسب كرده براي هميشه در قلوب تمام هموطنانش جايگاه ويژه‌اي دارد.
عِرق ملي با تكيه بر انديشه زلال انساني از فرهادي‌ها، تنديس‌هاي ماندگاري بر تارك هنر ملل آرمان‌خواه مي‌سازد كه هيچيك از خودبين‌ترين سياست‌هاي سركوبگرانه هم موفق به محو و امحاي آن نخواهد شد.
آنچه باعث ماندگاري فرهادي مي‌شود نه بيش از يكصد جايزه و افتخارات بين‌المللي او نظير دو جايزه اسكار ، كه البته غرور برانگيزست بلكه دورانديشي، درايت، نجابت، شرافت و نگاه ملي، بلكه، بين‌المللي اوست كه به انسان‌ها نه در قالب رنگ و نژاد كه فراتر از آنها مي‌نگرد و احترام مي‌گذارد.
اصغر فرهادي عزيز، ماندگاريت را كه همانا يادآور درد جاودانگي بشر است، از درگاه خداوند متعال مسئلت مي‌نماييم و برايت سربلندي و عزت مي‌طلبيم. اميد كه، بيرقي را كه عليه پَلشتي‌هاي نژادپرستانه برافراشته‌اي، هرگز رنگ و روي زمين را نبيند.
بمان و بساز تا انسانيت ماندگار شود.
نهم اسفندماه ١٣٩٥
عليرضا تابش
مديرعامل بنياد سينمايي فارابي


فيلم «فروشنده» اصغر فرهادي شهريورماه ١٣٩٥ براي معرفي به فرهنگستان علوم و هنرهاي سينمايي انتخاب شد.
بنياد سينمايي فارابي و هيات معرفي فيلم ايراني «پس از بحث هاي همه جانبه و بررسي هاي تكميلي در خصوص پنج فيلمي كه در فهرست كوتاه دوم قيد شده بود، با اكثريت قوي آراء، فيلم «فروشنده» ساخته اصغر فرهادي را براي معرفي به فرهنگستان و رقابت از سوي كشورمان در رشته بهترين فيلم خارجي زبان برگزيد.
سازمان سينمايي، بنياد سينمايي فارابي و خانه سينما در تعاملي مطلوب هماهنگي هاي لازم را براي برگزاري جلسات معرفي نماينده ايران در اسكار ٢٠١٧ انجام دادند و اميدوار بودند فيلم برگزيده با اتكاء به پشتيباني كليه مراكز تاثيرگذار فرهنگي كشور، ظرفيت هاي سينماي ايران را در اين رقابت بزرگ جهاني به خوبي نمايندگي كند.
سينماي نوين ايران كه بيست و دو سال است به شكل منظم، معرفي فيلم به فرهنگستان علوم و هنرهاي سينمايي را در دستور كار قرار داده، با سابقه دو نامزدي و كسب دو جايزه از جايگاهي قابل اعتنا در ميان مدعيان اسكار بهترين فيلم خارجي زبان برخوردار است و با اتكاء به همين پيشينه، توانسته گشايشي بزرگ در عرضه تجاري فيلم هاي ايراني را رقم زند.
شبس*1613*انتشار: عبدالله غفاري
۰ نفر