۱۰ اسفند ۱۳۹۵، ۱۳:۰۱
کد خبر: 82447529
T T
۰ نفر
2500 معلول طی سه سال اخیر در دستگاههای دولتی استخدام شدند

بوشهر- ایرنا- رئیس دبیرخانه اشتغال و كارآفرینی سازمان بهزیستی گفت: در سه سال اخیر 2هزار و 500 معلول از طریق آزمون های استخدامی و براساس قانون جذب 3 درصد معلولان در دستگاههای اجرایی كشور، مشغول به كار شده اند.

مهناز كاشی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا دربوشهر افزود: مفاد 127و 42 قانون مدیریت خدمات كشوری در تضاد با قانون جامع حمایت از معلولان است و براین اساس بسیاری از دستگاههای اجرایی به قانون جامع حمایت از معلولان و جذب 3 درصد توجه نمی كنند.
وی اظهار كرد: با این وجود سازمان برنامه و بودجه همكاری مثبتی در زمینه جذب معلولان در دستگاههای اجرایی با سازمان بهزیستی دارد.
كاشی بیان كرد: با وجود اینكه قانون مدیریت خدمات كشوری قانون های قبل از خود را منسوخ كرده ولی سازمان برنامه و بودجه برای همكاری با بهزیستی افراد معلولی را كه در آزمونها قبول می شوند، می پذیرد.
وی گفت: در این ارتباط برای مصاحبه پزشكی و تطبیق شغل با شاغل معلول از معاونان حوزه توانبخشی استفاده می كند.
كاشی، با اشاره به مشوق ها و حمایتهای سازمان بهزیستی از نیروی كار ادامه داد: در زمان حاضر بیش از24 هزار نفر از معلولان و مددجویان كشور از سهم بیمه كارفرما، خویش فرما و یارانه ارتقای كارایی استفاده كرده اند.
كاشی یادآور شد: از این جمعیت به سه هزار و 250 معلول یارانه ارتقای كارایی پرداخت می شود.
وی تاكید كرد: سازمان بهزیستی نیازمندیهای جامعه هدف را شناسایی واولویت بندی و در این ارتباط برنامه آموزش شغلی شامل مهارتهای زندگی، فنی و كسب و كار را تدوین كرده است.
كاشی با تاكید براینكه فرد معلول در جامعه رها نمی شود افزود: بعد از ارزیابی توانایی های جامعه پس از ارائه آموزشهای لازم پرداخت تسهیلات به صورت خوداشتغالی ومعرفی فرد به تعاونی یا كارفرما انجام می شود.
وی در باره مشوق های لازم برای اشتغال معلولان گفت: پرداخت تسهیلات به كارفرما براساس قوانین بودجه سالیانه با سرانه 150 میلیون ریال و از محل صندوق توسعه ملی ویژه مناطق محروم در بخش های كشاورزی، خوداشتغالی و صنعت، معدن و تجارت تا سقف 300 میلیون ریال از جمله این مشوق هاست.
وی پرداخت تسهیلات بیمه ای و پرداخت یارانه ارتقای كارایی را از جمله دیگر مشوق های سازمان بهزیستی برای اشتغال مددجویان عنوان كرد.
6047/6043** خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
۰ نفر