۱۵ اسفند ۱۳۹۵، ۹:۱۱
کد خبر: 82452476
T T
۰ نفر
حقوق و عیدی بازنشستگان بدون هیچ مشكلی پرداخت می شود

تهران- ایرنا- وزیر تعاون،كار و رفاه اجتماعی گفت: دولت 100هزار میلیارد ریال برای افزایش پلكانی حقوق بازنشستگان كشوری در بودجه سال آینده اختصاص داده و حقوق و عیدی آنها در اسفند ماه بدون هیچ مشكلی قابل پرداخت است .

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، علی ربیعی شامگاه شنبه در جشنواره نیكو كارافرین در مجموعه تلاش ضمن تاكید بر تجلیل از مدیران اقتصادی اقتصاد مقاومتی بخش خصوصی در جمع خبرنگاران افزود: سال آینده در صورتی كه پول درمان تامین اجتماعی تسویه شود و بتوان با چهارماه تاخیر به سال 96 برویم، پس از ان با پولی كه ذخیره شده می شود در زمینه افزایش پلكانی دستمزد مستمری بگیران تامین اجتماعی هم اقدام كرد.

**١٢٥ هزار كودك بازمانده از تحصیل
وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی اضافه كرد :تاكنون ١٢٥ هزار نفر كودك بازمانده از تحصیل در كشور شناسایی شده و با تماس تلفنی از خانواده های انها علل مدرسه نرفتن را از آنها جویا شدیم.
وی گفت: تماس از سوی دولت با این خانواده ها برای انها خیلی عجیب و خوشایند بود و از اینكه جویای وضعیت تحصیلی كودكانشان بودیم ابراز خرسندی می كردند.
ربیعی گفت :تعدادی از این كودكان به دلیل فقر مادی نتوانسته بودند به مدرسه بروند كه با تامین مخارج تحصیل توانستیم این كودكان را راهی مدرسه كنیم.

**مرخصی مادرانی كه سرپرستی فرزند از بهزیستی را می پذیرند
وزیر كار گفت :مادرانی كه فرزندی را از بهزیستی قبول می كنند، نظیر دیگر مادران می توانند از مرخصی بهره مند شوند و این مرخصی برای نزدیكی مادر و كودك هم لازم است.

** ١٢٠ هزار شغل در سال آینده
ربیعی گفت :امسال توانستیم ١٠٠ هزار شغل در غرب و شرق تهران ایجاد شده كه سال آینده این رقم به ١٢٠ هزار شغل افزایش خواهد یافت.
به گفته وی، سه درصد تعداد بیمه شدگان در سال گذشته و چهار درصد در ششماهه نخست امسال به تعداد بیمه شدگان افزوده شده است.
وی افزود :توسعه اشتغال با اجرای طرح تكاپو در حوزه « آی تی » در استانهای كردستان،مازندران و خوزستان شروع شده و سرمایه گذاران ملی ٧٠٠ تا ٨٠٠ میلیارد تومان و در برخی موارد تا 20 هزار میلیارد ریال ( 2 هزار میلیارد تومان ) در این زمینه سرمایه گذاری شده است.
وی گفت در حوزه آی تی گردشگری و خدمات مولد تلاش زیادی انجام شده و بتازگی در یكی از سفرهای استانی یك منطقه روستایی كه دوخانه مناسب برای جذب گردشگر را داشت افتتاح شد.

**اشتغال در صنعت كفش و پوشاك
وزیر كار گفت: ظرفیت زیادی برای توسعه اشتغال در رسته پوشاك وجود دارد، به طوری كه می توان تا ٥٠٠ هزار شغل در این رشته ایجاد كرد.
وی اضافه كرد : اكنون تركیه ٢ میلیون نفر شغل در رسته پوشاك دارد و بتازگی در تعامل با برند ترك قرار شده با برند آنها در ایران پوشاك تولید شود.
ربیعی افزود:كالای تولیدی در ایران با كالای مشابه ترك برابری می كند و از نظر كیفی هم برتری دارد .
به گفته وی، اكنون به دلیل هزینه بالا در كشور تركیه بسیاری از كشورهای اروپایی تمایل دارند در زمینه یاد شده در ایران سرمایه گذاری كنند.
اقتصام**٩١٢٣** 1559 ** خبرنگار:زهره دریغ گفتار** انتشار دهنده: حسین عضدی فسا