۱۵ اسفند ۱۳۹۵، ۱۲:۰۴
کد خبر: 82452782
T T
۰ نفر
نماينده تهران: صدا و سيما شبانه روزي تلاش مي كند مجلس را تخريب كند

تهران- ايرنا- نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي گفت: صدا وسيما با تهيه برنامه‌هايي شبانه ‌روزي تلاش مي‌كند مجلس را تخريب كند.

به گزارش خبرنگار پارلماني ايرنا، بهروز نعمتي نماينده مردم تهران در مجلس درادامه جلسه علني روز يكشنبه خانه ملت در تذكري با استناد به مواد 22 و 24 آيين نامه داخلي كه درباره وظايف و اختيارات رييس مجلس و حفظ شان و منزلت و اقتدار مجلس است ، گفت: مجلس پيگيري حقوق‌هاي نجومي را شروع كرد و در اين باره سنگ تمام گذاشت.
وي افزود: در چنين شرايطي براي رفع ايراد شوراي نگهبان و طبق نظر كميسيون تلفيق برنامه ششم درمورد افزايش حقوق مديران، مجلس براي جلوگيري از پرداخت حقوق‌هاي نجومي مصوبه‌اي داشت؛ آن هم در شرايطي كه بايد اين موضوع به شكل لايحه از سوي دولت و حداقل در قانون برنامه قيد مي‌شد، ولي اين اتفاق رخ نداد.
وي با ابراز تاسف از اين كه در چنين شرايطي صدا وسيما با تهيه برنامه‌هايي عليه مجلس به صورت شبانه ‌روزي تلاش مي‌كند كه مجلس را تخريب كند،تصريح كرد: شبكه‌هاي مختلف صدا وسيما به دنبال تخريب مجلس است، لذا ما از رييس مجلس مي‌خواهيم با دفاع از شان مجلس جلوي اين روند را بگيرد و گرنه مجبوريم از طرق ديگر اقدام كنيم.
نعمتي ادامه داد: ما پيش از اين در جلسات با رييس صدا وسيما نيز اين روند را متذكر شديم كه متاسفانه رسانه ملي هر طور كه مي‌خواهد رفتار مي كند كه اين در شان نظام و كشور و مملكت‌ داري نيست. بايد صدا وسيما پاسخ اين رفتارها را بدهد و از مردم عذرخواهي كند.
عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس تصريح كرد: صدا وسيما از افرادي استفاده مي كند كه در مقاطع مختلف به دنبال خدشه‌دار كردن شان مجلس هستند كه با توجه به اين رويكرد رييس مجلس بايد از شان مجلس دفاع كند.
علي لاريجاني رييس مجلس نيز در پاسخ به اين تذكر گفت: صدا وسيما با توجه لازم شان مجلس را رعايت كند.
به گزارش ايرنا، مجلسي ها چهارشنبه گذشته -11 اسفند ماه 95 - و در جريان بررسي ماده 38 لايحه برنامه ششم توسعه اعاده شده از سوي شوراي نگهبان با اكثريت آرا مقرر كردند: سقف حقوق مديران تا 60 درصد افزايش پيدا كند و سقف حقوق 240 ميليون ريالي (24 ميليون تومان) را براي مديران دولتي به تصويب رساندند.اين مصوبه با واكنش هايي همراه شد.
رييس مجلس شوراي اسلامي صبح روز گذشته(شنبه) درباره جنجال هاي اخير درباره مصوبه مجلس براي افزايش 60 درصدي حقوق مديران را انتخاباتي دانست و خطاب به افرادي كه اين سخنان را مطرح كردند، گفت: خلاف نگوييد، با ادبيات صحيح با مجلس صحبت كنيد.
وي عصر ديروز اين مصوبه را بارديگر در صحن علني مطرح و پيشنهاد كرد كه مجلس به مصوبه اوليه خود بازگردد.
در مصوبه اوليه مجلس در لايحه برنامه ششم توسعه كه روز گذشته نيز نمايندگان بر آن اصرار و بارديگر آن را تصويب كردند، آمده است: مجموع پرداختي ماهانه مقامات و مديران و كاركنان دستگاه هاي موضوع ماده پنج قانون مديريت خدمات كشوري مصوب هشتم مهر 86 و ماده 35 اين قانون حداكثر دو برابر حداكثر حقوق و مزاياي مستمر قابل پرداخت به كاركنان موضوع تبصره ماده 76 قانون مديريت خدمات كشوري باشد.
همچنين بر اساس تبصره اين ماده، شوراي حقوق و دستمز مي تواند با پيشنهاد روساي قوا، وزرا يا معاونان رييس جمهوري كه رياست دستگاه هاي اجرايي را بر عهده دارند و بالاترين مقام دستگاه هاي اجرايي، براي مشاغل تخصصي، واحدهاي عملياتي و مناطق مرزي و محروم حداكثر تا 30 درصد دريافت هاي موضوع اين ماده علاوه بر سقف مقرر در اين ماده را منظور كنند.
سيام**9103**1336 خبرنگار: حميد شهرياري** انتشار: مهرنوش خانزائي