۱۶ اسفند ۱۳۹۵، ۱۴:۲۷
کد خبر: 82454399
T T
۰ نفر
تنش روابط مالزی و كره شمالی به ورزش رسید/ بازی فوتبال در پیونگ یانگ ممنوع

كوالالامپور- ایرنا - دولت مالزی بازی تیم ملی فوتبال این كشور برابر كره شمالی در پیونگ یانگ را به دلایل امنیتی ممنوع كرد.

به گزارش ایرنا، دولت مالزی روز دوشنبه در پی تنش در روابطش با پیونگ یانگ و اخراج سفیر كره شمالی، اعلام كرد تیم ملی فوتبال مالزی به دلایل امنیتی مقابل تیم این كشور شرق آسیا در پیونگ یانگ قرار نمی گیرد.
تیم ملی فوتبال مالزی از گروه دوم رقابت های مقدماتی جام ملت های آسیا قرار است 28 مارس (8 فروردین 96) در ورزشگاه پیونگ یانگ مقابل تیم كره شمالی قرار گیرد. دیگر تیم های این گروه هنگ كنگ و لبنان هستند.
فدراسیون فوتبال مالزی در بیانیه ای اعلام كرد 'خیری جمال الدین' وزیر ورزش و جوانان، این فدراسیون را در جریان تصمیم كابینه در خصوص عدم موافقت با بازی در پیونگ یاگ قرار داده است.
'عنیفه امان' وزیر امور خارجه مالزی روز پنجشنبه گفته بود نامه ای در مورد امنیت محل برگزاری بازی دریافت كرده است.
فدراسیون فوتبال مالزی اعلام كرد با این حال، تصمیم دولت برای اخراج 'كانگ چول' سفیر كره شمالی از مالزی در شنبه گذشته، محل بازی را برای مالزی ناامن كرده است.
این فدراسیون مالزی از كنفدراسیون فوتبال آسیا خواسته است بازی در یك زمین بی طرف برگزار شود.
تنش در مناسبات دو كشور از آنجا كلید خورد كه كره شمالی كالبد شكافی جسد 'كیم جونگ نام' برادر ناتنی رهبر كشورش را كه در فرودگاه كوالالامپور ترور شد بر نتابید و مالزی سفیر كره شمالی را به دنبال اظهاراتی كه نشان می داد این كشور جنوب شرق آسیا را متهم به همدستی با كره جنوبی می كند، به وزارت خارجه احضار كرد.
سفیر كره شمالی در كوالالامپور پیش از این تحقیقات مالزی را با این عنوان كه مملو از 'نقاط خالی و نتاقض' است محكوم كرده و مقامات مالزی را به تبانی با دشمنان پیونگ یانگ متهم كرده بود.
سفیر كره شمالی در كوالالامپور كه 'عنصر نامطلوب' خوانده شده است باید امروز كوالالامپور را ترك كند.
آساق**1611**انتشاردهنده: رضاپیمان یغمایی