۱۶ اسفند ۱۳۹۵، ۱۷:۰۲
کد خبر: 82454667
T T
۰ نفر
سفر 50 هزار گردشگر ايراني به شهر وان تركيه طي دو ماه اخير

آنكارا- ايرنا- شهر وان كه يكي از مقاصد مهم تعطيلات گذراني گردشگران ايراني محسوب مي شود، اين روزها شاهد حضور پرتعداد اتباع ايراني است به طوري كه بنا به اعلام مراجع رسمي تركيه، طي دو ماه اخير بالغ بر 50 هزار نفر ايراني به اين شهر سفر كرده اند.

به گزارش ايرنا، شهر وان كه در شرق تركيه و در نزديكي مرزهاي ايران واقع شده، از دو دروازه مرزي سرو ـ اسندره و رازي ـ كاپي كوي پذيراي گردشگران ايراني است.
بنا به اعلام روز دوشنبه روزنامه خبر ترك، پيش بيني مي شود كه در ايام تعطيلات 13 روزه عيد نوروز، تعداد ايرانيان ورودي به اين شهر باز هم افزايش يابد.
فاتح چيفت چي معاون وزارت گمرك و تجارت كشور تركيه در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاري آناتولي از اعمال برخي تدابير براي جلوگيري از ازدحام در مرزهاي تركيه با ايران خبر داد.
وي اعلام كرد: براي تسهيل در تردد مرزي باجه هاي كنترل گذرنامه ها در مرز كاپي كوي از 2 باجه به چهار باجه افزايش يافته و علاوه بر اين امر، نيروهاي گمرك و پليس مرزي نيز به تعداد مورد نياز افزوده شده است.
وي اضافه كرد: بر اساس برنامه در دست اجرا و در چارچوب نوسازي تجهيزات و محيط گمرك مرزي كاپي كوي، در سال ميلادي جاري تردد از اين نقطه مرزي 24 ساعته و به صورت مستمر در همه ايام هفته انجام خواهد شد.
وي اضافه كرد: به زودي مرز كاپي كوي ـ رازي هم براي كاميون هاي تجاري و هم ترانزيتي به صورت 24 ساعته فعال شده و اين امر موجب رونق اقتصادي استان وان خواهد شد.
استان وان در شرق تركيه هم مرز با استان اذربايجان غربي است.
شهر وان مركز اين استان با دو دروازه مرزي سرو ـ اسندره و رازي ـ كاپي كوي نيز فاصله كمي دارد و به علت فاصله كم ايرانيان اغلب به طور زميني در دو نوبت تعطيلات تابستاني و تعطيلات عيد نوروز به اين استان تركيه سفر مي كنند.
ايران با تركيه داراي سه واحد گمرك مرز زميني شامل بازرگان ـ گوربولاغ، رازي ـ كاپي كوي و سرو ـ اسندره و 560 كيلومتر مرز مشترك است.
آذربايجان غربي تنها استان هم مرز ايران با كشور تركيه است.
خاورم/1905**انتشار دهنده: حسن فاخري