۱۷ اسفند ۱۳۹۵، ۱۲:۵۹
کد خبر: 82455678
T T
۰ نفر
دبيركل فدراسيون:فوتبال زنان نياز به حمايت بيشتري دارد

تهران – ايرنا- دبيركل فدراسيون فوتبال،گفت: فوتبال زنان به دليل برخوردار نبودن از امكان پخش تلويزيوني، زمينه جذب حامي مالي را نداشته و به همين خاطر با مشكلات فراواني رو به روست ولي بايد همه تلاش كنيم تا از اين رشته حمايت شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا؛ «عليرضا اسدي» روز سه شنبه در حاشيه سومين جشنواره روز جهاني فوتبال زنان در محل آكادمي فوتبال در گفت و گو با خبرنگاران اظهارداشت: فدراسيون فوتبال در راستاي حمايت از فوتبال زنان براي توسعه و تشويق دختران فعال در اين رشته ورزشي در روز جهاني فوتبال زنان همه ساله چنين مراسمي را برگزار مي كند.
وي گفت: در اين مراسم از دست اندركاران و پيشكسوتان فوتبال زنان دعوت مي شود تا با همفكري بيشتر شرايط بهتري براي توسعه اين رشته ورزشي فراهم شود.
دبيركل فدراسيون فوتبال اظهارداشت: با توجه اينكه فوتبال مانند ساير رشته ها بر مبناي حمايت منابع مالي است ، متاسفانه فوتبال زنان به دليل نداشتن پخش تلويزيوني امكان جذب حامي مالي را ندارد ولي بايد تلاش كرد تا از اين رشته حمايت شود .
اسدي اضافه كرد:واقعيت اين است كه اكنون برنامه خاصي براي فوتبال زنان وجود ندارد اما فدراسيون فوتبال تلاش مي كند تا با فراهم كردن شرايط مناسب با توجه به محدوديت هايي كه با آن موجه هستيم، زنان فوتباليست بتوانند درفضاهاي مختلف حضور يافته و به فعاليت خود در اين رشته بپردازند.
وي در عين حال گفت: براي برگزاري ديدارهاي تداركاتي تيم هاي ملي فوتبال زنان در رده هاي مختلف تلاش مي كنيم و اكنون تيم زير 20سال اوكراين كه در تهران حضور دارد، يك بازي تداركاتي با تيم زير 19سال و تيم ملي زنان ايران انجام داده است .
به گفته دبيركل فدراسيون فوتبال؛ اين رشته به برنامه ريزي هاي زيادي نياز دارد و براي اينكه به جايگاه واقعي خود برسد بايد ليگ منظمي داشته باشد .
اسدي درپاسخ به پرسش كه چرا هميشه با طرح يكسري مسائل حاشيه ايي و موضوعات اخلاقي در اين رشته باعث شده تا فوتبال زنان با مشكل روبرو شود و در نهايت برخي تيم ها منحل شوند، توضيح داد: بحث مسائل حرفه ايي در ورزش و همين طور موضوعات اخلاقي و كرامت انساني اهميت زيادي دارد اما هر كدام بايد در جاي خود اعمال شود.
وي ادامه داد: بدون ترديد فدراسيون فوتبال در حمايت از فوتبال زنان با افرادي كه به دنبال ايجاد حاشيه در زمينه مسائل اخلاقي هستند برخورد خواهد كرد.
دبيركل فدراسيون فوتبال همچنين در پاسخ به سوالي درخصوص بدهكاري برخي از باشگاه هاي فوتبال ،گفت:تاكنون با اين باشگاه ها درباره بدهي آنها جلسات متعددي برگزار كرديم، انها معتقدند فدراسيون با تاخير در مكاتبات و نامه نگاري ها موجب بروز مشكلات شده كه اين صحت ندارد.
اسدي گفت: تمام تلاش فدراسيون در راستاي حمايت از باشگاه ها بوده و هست و اينكه خود باشگاه ها قبل از ما نامه را از فيفا (فدراسيون جهاني فوتبال) دريافت مي كنند مشكل ايجاد مي كند و فدراسيون در واقع به عنوان مشاور و ناظر حضور دارد.
وي در همين رابطه به آخرين نامه ارسالي از سوي فدراسيون جهاني فوتبال به باشگاه پاس همدان اشاره كرد و افزود: اين باشگاه اعتراض خود را مطرح كرد كه كميته انضباطي فيفا نپذيرفت.
دبيركل فدراسيون فوتبال خاطرنشان كرد: براي ما منافع ملي مهمتر از منافع باشگاهي است. باشگاه ها به صورت مستقل عمل مي كنند و همه مسئوليت باشگاه به عهده مديران آنهاست.
اسدي ادامه داد: فدراسيون هم اگر درباره مسائل انضباطي نامه دريافت مي كند سريع به اجرا در مي آورد زيرا نمي خواهد اين نامه ها تهديدي براي ساختار فوتبال ايران باشد.
وي همچنين در بخش ديگري از اين گفت و گو به اختلاف هاي ايجاد شده بين تيم ملي با تيم هاي باشگاهي اشاره كرد و گفت: مشكلات به تنهايي حل نمي شود زيرا برخي دست هاي پنهان و آشكار در اين امر دخيل است تا وحدت ملي اتفاق نيفتد.
دبيركل فدراسيون فوتبال اظهار داشت: البته سوء تفاهم هايي بين تيم ملي و تيم هاي باشگاهي ايجاد شده بود كه تا حدود زيادي برطرف شده است و اميدواريم بطور كامل از بين برود.
اسدي تاكيد كرد: تيم ملي جايگاه خاص خود را دارد و خروجي باشگاه ها موجب تقويت تيم ملي است و وحدت و همدلي باشگاه ها با تيم ملي باعث مي شود تيم ملي موفقي داشته باشيم.
وي درباره روابط بين تيم ها و باشگاه توضيح داد كه اين روابط محكم است و اتفاق خاصي رخ نداده و بيشتر يك اختلاف سليقه است
سومين جشنواره روز جهاني فوتبال صبح امروز (سه شنبه )با حضور عليرضا اسدي دبيركل و ليلا صوفي زاده سرپرست نايب رئيسي زنان فدراسيون فوتبال برگزار شد.
در اين مراسم فوتباليست هاي نوجوان و جوان پنج مدرسه فوتبال از جمله دو مدرسه فوتبال مقاطع راهنمايي و دبيرستان،مربيان رده هاي مختلف فوتبال دختران ، پيشكسوتان و تيم ملي فوتبال ، نوجوانان و جوانان و تيم زير20 سال اوكراين نيز حضور داشتند .
مهدي تاج ريئس فدراسيون فوتبال و فريبا محمديان معاون امور ورزش زنان وزارت ورزش وجوانان كه براي حضور در اين مراسم دعوت شده بودند، حضور نداشتند.
ورزشي**9250**1828** 1701
خبرنگار : خديجه روزبهاني* انتشار دهنده: حميد قديمي