۱۸ اسفند ۱۳۹۵، ۱۶:۳۰
کد خبر: 82457452
T T
۰ نفر

پیشنهاد صربستان برای لغو روادید با ایران

۱۸ اسفند ۱۳۹۵، ۱۶:۳۰
کد خبر: 82457452
پیشنهاد صربستان برای لغو روادید با ایران

بلگراد - ایرنا - وزیر كشور صربستان در دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در این كشور، علاقمندی كشورش را برای لغو روادید بین دو كشور ایران و صربستان اعلام كرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا ازسفارت جمهوری اسلامی ایران در بلگراد، نبوشا ستفانوویچ در دیدار با حسین ملاعبدالهی ضمن تبریك مجدد به كشورمان درگذرموفق از دوران تحریم اظهار داشت كه از دید مردم صربستان، ‌ایرانیان ملتی هستند كه برای احقاق حقوقشان همواره مبارزه می‌كنند و این روحیه ملت ایران را پیروز خواهد كرد.
وی بر توسعه همكاری های دو كشور در حوزه تجاری، سیاسی، پلیسی و دفاعی تاكید كرد و اظهار داشت كه دو طرف برای رسیدن به سطح مطلوب از همكاری‌ها باید تلاش كنند.
وزیر كشور صربستان بر اجرای توافقات صورت گرفته قبلی بین دو كشوروعلاقمندی كشورش به لغو روادید با ایران را اشاره كرد و آمادگی دولتش را برای رفع موانع توسعه مناسبات اعلام كرد
«حسین ملاعبداللهی»سفیر ایران در صربستان نیزاز پیشنهاد مقامات صربستان در خصوص لغو رژیم روادید بین دو كشور و همچنین ایجاد پرواز مستقیم بین تهران و بلگراد استقبال و آن را تضمین كننده افزایش مناسبات دو كشور در حوزه های تجاری و گردشگری خواند.
وی روابط دو كشور را خوب توصیف كرده و خواستار توسعه همكاری ها درزمینه های مبارزه با مواد مخدر، جنایات سازمان یافته و قاچاق انسان شد.
سفیر كشورمان امضای توافقنامه همكاری های امنیتی بین دو كشور را مهم و تسهیل كننده این نوع همكاری ها توصیف كرد.
ملاعبداللهی با اشاره به مخاطرات گسترش پدیده تروریسم و افراطی گری برای صلح، ثبات و امنیت كشورها و ضرورت مبارزه جدی و دسته جمعی با این پدیده، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همكاری با كشورهای دوست جهت ریشه كنی این پدیده‌های شوم را اعلام كرد.
وی همچنین افزود: همكاری ایران و صربستان به عنوان دو كشور كلیدی در خاورمیانه و غرب بالكان به افزایش ثبات و امنیت در دو منطقه كمك خواهد كرد.
اروپام**436**1590
انتشار: محمد حسن دوستارگان
۰ نفر