۲۰ اسفند ۱۳۹۵، ۱۱:۵۸
کد خبر: 82459194
T T
۰ نفر

دومین ایرباس پسابرجامی فردا وارد تهران می شود

۲۰ اسفند ۱۳۹۵، ۱۱:۵۸
کد خبر: 82459194
دومین ایرباس پسابرجامی فردا وارد تهران می شود

تهران- ایرنا- هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اعلام كرد: دومین هواپیمای پسابرجامی صبح فردا (شنبه 21 اسفندماه) وارد فرودگاه مهرآباد تهران می شود.

به گزارش روز جمعه خبرنگار اقتصادی ایرنا، هواپیمای ایرباس 200-330 به رجیستری EP-IJA فردا فرودگاه تولوز فرانسه را به مقصد فرودگاه مهرآباد تهران ترك خواهد كرد.
این هواپیما هشت صبح فردا با شماره پرواز IRA330 وارد فرودگاه مهرآباد می شود.
به گزارش ایرنا، نوسازی ناوگان هوایی با ورود نخستین هواپیمای ایرباس خریداری شده در دی ماه امسال كلید خورد و قرار است شركت ایرباس 2 فروند تا پایان امسال به ایران ایر تحویل دهند.
قرار بود شركت ای.تی.آر (ATR) زیرمجموعه ایرباس (فرانسوی-ایتالیایی) نیز سه فروند هواپیما تا پایان سال تحویل هما دهد اما فرهاد پرورش مدیرعامل هما به تازگی اعلام كرده است كه دلیل طولانی شدن روند انتقال پول و كارهای اداری، ورود این نوع هواپیما به سال آینده موكول می شود.
وی گفت: قرارداد ما در خصوص پشتیبانی موتور با این كمپانی هنوز به نتیجه نرسیده ضمن آنكه در بحث آموزشی باید خلبان و تكنسین‌ها آموزش می‌دیدند كه این امر در مراحل پایانی است.
كارشناسان معتقدند جایگاه صنعت هوانوردی ایران در منطقه با امضای قرارداد خرید بیش از 200 فروند هواپیمای مسافری دور، متوسط و كوتاه برد و افزایش بیش از50 هزار صندلی جدید ارتقا می یابد و فرصت های اشتغالزایی مستقیم را برای بیش از 20 هزار نفر در داخل فراهم می كند.
در این قراردادها افزون بر خرید هواپیما، موضوع های دیگری همچون آموزش خلبانان و تعمیر و نگهداری، حمایت از توسعه خدمات ناوبری هوایی (ای.تی.ام-ATM)، عملیات فرودگاهی و هواپیمایی، انتقال فناوری و هماهنگی مقررات رگولاتوری برای ایران ایر منظور شده است.
خرید همه این هواپیماها به صورت اجاره به شرط تملیك است و ایران 85 درصد منابع مالی آن را از فاینانس خارجی و 15 درصد آن را از منابع داخلی و تسهیلات صندوق توسعه ملی به وسیله بانك صنعت و معدن تامین می كند.
هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در دوران پسابرجام قرارداد خرید 200 فروند هواپیما را با شركت های ایرباس، بوئینگ و ای.تی.آر نهایی كرده است.
هما قرار است 100 فروند هواپیما از ایرباس، 80 فروند از بوئینگ و 20 فروند از شركت فرانسوی - ایتالیایی ای.تی.آر وارد كشور كند.
اقتصام**2025**1834
خبرنگار: لیلا جودی**انتشار: ناهید شفیعی
آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان در كانال اقتصادی ایرنا در تلگرام:
IRNAeco@
https://t.me/irnaeco
۰ نفر