۲۲ اسفند ۱۳۹۵، ۸:۴۸
کد خبر: 82461086
T T
۰ نفر
پیش بینی كاهش ترافیك نوروزی مازندران با 6000 میلیارد ریال سرمایه گذاری

ساری - ایرنا - استاندار مازندران پیش بینی كرد كه با سرمایه گذاری 6 هزار میلیارد ریالی دولت یازدهم در توسعه زیرساخت های جاده ای استان ، مسافران نوروزی امسال در محورهای استان كمتر دچار ترافیك شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، ربیع فلاح شنبه شب در جلسه شورای برنامه ریزی مازندران در بابلسر افزود: دولت تدبیر و امید در سه سال اخیر در مازندران برای توسعه زیرساخت های جاده ای استان بخصوص در محورهای هراز ، سوادكوه و كندوان 6 هزار میلیارد ریال هزینه كرده است.
وی ادامه داد : یكی از نتایج این سرمایه گذاری بهره برداری از یك طرح بسیار ارزشمند راهسازی محور هراز در روز جمعه گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی بود كه نقش موثری در كاهش ترافیك در این مسیر خواهد داشت .
وزیر راه 2 روز پیش تونل آبشار جاده هراز را كه برای ساخت آن یك هزار میلیارد ریال هزینه شده ، بهره برداری و از آن به عنوان یكی از پیچیده ترین طرح های راهسازی یاد كرد .
این تونل به خاطر واقع شدن در منطقه آبشار به صورت آب بند از كف با میله گرد گذاری در عمق 2 متری زمین ساخته شد تا علاوه بر عبور دادن آب از زیر ، سرما و یخبندان به آن آسیبی نرساند.
هزینه انجام شده برای این تونل یك كیلومتری بر اساس اعلام كارشناسان معادل ساخت دستكم یكصد كیلومتر بزرگراه در مسیرهای صاف و بیابانی مانند بزرگراه سیرجان است .
** افتتاح چند طرح راهسازی جدید مازندران پیش از نوروز
استاندار مازندران همچنین گفت كه وزیر راه و شهرسازی قبل از آغاز سال جدید دوباره به مازندران سفر می كند تا چند طرح جاده ای دیگر را در این استان افتتاح كند.
وی افزود : یكی از طرح های مهم كه تا پایان سال جاری افتتاح می شود آغاز بهره برداری از چندین تونل محور سوادكوه است و همچنین كمربندی جنوبی بابل بعد از 14 سال زیربار ترافیك خواهد رفت.
استاندار مازندران گفت: در دولت تدبیر و امید با وجود تنگناهای مالی ، یك هزار میلیارد ریال برای بهسازی آزاد راه تهران - شمال هزینه شده است .
** ثبت حدود 19 هزار شغل در مازندران
فلاح همچنین در این نشست به شتاب گرفتن چرخ های تولید در بخش های مختلف استان اشاره كرد و گفت كه امسال تاكنون 18 هزار و 974 شغل در سامانه رصد اشتغال استان به ثبت رسیده است.
وی از تمامی دستگاههای استان خواست تا با ثبت آمار اشتغال در این سامانه ، دستیابی به آمار دقیق در این زمینه را برای دولت فراهم كنند.
استاندار مازندران گفت : همچنین امسال از محل تبصره 26 برای اشتغالزایی مددجویان كمیته امداد و بهزیستی 490 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته بود كه 440 میلیارد ریال معادل 91 درصد جذب شده است .
وی افزود : این تسهیلات ارزان قیمت به سه هزار و 515 نفر پرداخت شده است .
تبصره 26 قانون بودجه كشور در خصوص خوداشتغالی و مشاغل خانگی است كه به مددجویان كمیته امداد و بهزیستی پرداخت می شود.
خبرنگار : فریبرز سیفی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7343/1654
۰ نفر