۲۲ اسفند ۱۳۹۵، ۱۴:۲۷
کد خبر: 82461671
T T
۰ نفر
84 درصد ايتاليايي ها كالاهاي داخلي را به خارجي ترجيح مي دهند

رم- ايرنا- هشتاد و چهار درصد از ايتاليايي ها كالاهاي ساخت اين كشور را به كالاهاي وارداتي ترجيح مي دهند.

به گزارش روز يكشنبه ايرنا، اكثر مردم ايتاليا (84 درصد) با اعتقاد به اينكه كالاهاي داخلي در تمام بخش ها، از مواد غذايي تا البسه و مبلمان و غيره، بهتر از محصولات وارداتي است؛ تلاش مي كنند براي بهبود اوضاع اقتصادي به خريد كالاهاي داخلي اقدام كنند و اين نوع كالاها را حتي با قيمت بالاتر به نوع خارجي ترجيح مي دهند.
بر اساس يك نظرسنجي انجام شده توسط اتحاديه كشاورزان 'Coldiretti'، تقريبا حدود نيمي از ايتاليايي ها ( 47 درصد ) عقيده دارند كه فرآورده هاي غذايي كه با مواد اوليه ايتاليايي ساخته مي شوند، حداقل 30 درصد بيشتراز مشابه خارجي آن ارزش دارد زيرا از نظر كيفيت و تازگي و احترام به قوانين تضمين شده هستند. همچنين 98 درصد ايتاليايي ها قبل از خريد محصولات غذايي به دقت اتيكت آن را مي خوانند تا از توليد داخل بودن آن مطمئن شوند.
ايتاليا با اينكه يكي از بزرگترين كشورهاي صنعتي در جهان است، اما همواره با اتخاذ سياست هاي حمايت و دفاع از كالاهاي داخلي از طريق ارگان ها و نهادهاي مختلف اقدام به تشويق خريد و مصرف كالاهاي ملي و همچنين حمايت از صادرات محصولات خود كرده و آن را رمز موفقيت براي رشد اقتصادي مي داند.
'پيئرا فيلپي' استاد دانشگاه 'ساپينتزا' در رم به خبرنگار ايرنا گفت: اگر ايتاليايي ها فقط كالاهاي ايتاليايي بخرند، تنها طي يك يكسال اقتصاد اين كشور بهبود مي يابد. براي مثال با وجود اينكه چيني ها در كشورهاي اروپايي با مغازه ها و رستوران ها و كالاهايشان رخنه كرده اند، اما مردم ايتاليا حاضر نيستند حتي يك يورو براي خريد كالاي غيرخودي هزينه كنند. مردم با خريد محصولات ملي، از كالاهاي داخلي حمايت كرده و با اين رويكرد مي توانند به رشد اقتصادي و حل مشكلات متعدد شركت ها كمك كنند زيرا توليد بيشتر برابر با كار و اشتغال بيشتر و ثروت بيشتر است.
وي افزود: كالاهاي ملي، از توليد تا پشتيباني و فروش، باعث اشتغال زايي در سراسر خط توليد مي شود. مصرف كالاي داخلي همچنين باعث افزايش ثروت ملي مي شود. اگر مصرف كنندگان زيادي از محصولات داخلي استفاده كنند، هزاران شركت كوچك و توليدي هاي مختلف با شرايط بهتري مي توانند كالا را توليد بكنند.
فيلپي يادآور شد: پس از جهاني سازي، خط توليد بسياري از كالاهايي كه پيشتر درايتاليا ساخته مي شد جهت كاهش هزينه ها به كشورهاي ثالث منتقل شد و برخي از كالاها از جمله خودروهاي ساخت ايتاليا ديگر تماما در كشور ساخته نمي شوند و قطعات مختلف آن در ساير كشورها توليد مي شود.
وي گفت: امروز كالاي ايتاليايي به معني كالاي لوكس و محصولات با كيفيت براي صادرات به بازارهاي در حال رشد است اما كالاهاي زيادي نيز مناسب همگان است و خيلي از مصرف كنندگان داخلي اين نوع كالاها را خريداري مي كنند كه در نهايت به اقتصاد كلان كشور كمك مي كند.
استاد دانشگاه ايتاليا افزود: كالاي ساخت ايتاليا هنوز بخاطر كيفيت، زيبايي و جنس خوب از ساير كالاها متمايز است و مصرف كننده ايتاليايي مي تواند براحتي آن را تشخيص دهد. با خريد اين كالاها، شركت هاي داخلي تقويت مي شوند. همانطور كه در آلمان مردم خودروهاي آلماني مي خرند، در ايتاليا نيز طي 10 سال اخير تمايل رو به رشدي براي حمايت و خريد كالاي داخلي بوجود آمده است. اين يك واكنش به جهاني سازي است. در ايتاليا هنوز سه بخش وجود دارد كه مصرف كنندگان حتي در زمان بحران آماده اند حتي با قيمت بيشتر آن را بخرند مانند، غذا و طراحي داخلي و مد كه خاص كشور ماست. زيرا كالاي ساخت ايتاليا تضمين ظرافت، زيبايي و دقت است. اين در حالي است كه مردم در ساير بخش ها مانند الكترونيك و يا خودرو حاضر نيستند پول بيشتري هزينه كنند و كالاي ايتاليايي بخرند.
گفتني است در ايتاليا ارگان هاي مختلفي وجود دارند كه كار آنها حمايت و دفاع از كالاهاي ساخت اين كشور است. براي مثال ارگاني بنام 'Italian Identity' (هويت ايتاليايي) وجود دارد كه در سطح بين المللي فعال است و تنها به ترويج و معرفي كالاهاي با هويت ايتاليايي در جهان مي پردازد. اين ارگان توسط گروهي از كارآفرينان، دانشمندان، استادان دانشگاهي و مصرف كنندگان تاسيس شد. هدف اين ارگان دفاع، شناسايي و ارزشيابي محصولات و كالاهاي ايتاليايي در جهان است و بر روي بهبود دسترسي به اطلاعات مربوط به قابليت رديابي محصولات متمركز است تا حق مصرف كنندگان را هم تضمين كند و يقين پيدا كنند كه اين محصول ايتاليايي است. فعاليت اين ارگان ها بر روي چهار عنصر امنيت و تضمين، اشتغال، ثروت و ارزش متمركز است. به عقيده اين ارگان، كالاهاي ساخت ايتاليا از امنيت و ضمانت بالايي برخوردار هستند زيرا در اين كشور يكي از سخت ترين و دقيق ترين سيستم هاي كنترل در تمام مراحل توليد اعمال مي شود. به همين جهت مصرف كنندگان نيز از كيفيت بالاي كالاهاي داخلي خريداري شده مطمئن هستند.
اروپام**461
ناشر: فريبا مدني