۲۲ اسفند ۱۳۹۵، ۲۳:۳۰
کد خبر: 82462218
T T
۰ نفر
ظریف: ملت ایران 3 بار در تاریخ یهودیان را نجات داده است

تهران – ایرنا - وزیر امور خارجه كشورمان در پاسخ به ادعاهای واهی نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت : بنیامین نتانیاهو به منظور فروش دروغ های نژاد پرستانه علیه آحاد یك ملت كه سه بار در تاریخ یهودیان را نجات داده، متوسل به تاریخ قلابی و تحریف تورات شده است.

به گزارش ایرنا، محمد جواد ظریف یكشنبه شب در پاسخ به ادعاهای اخیر نتانیاهو در سفر اخیرش به روسیه مبنی بر اینكه ایرانی ها 2500 سال برای نادبودی یهودیان تلاش كردند اما شكست خوردند، توئیتی را در صفحه رسمی خود منتشر كرد.
وزیر امور خارجه كشورمان در این پیام اعلام كرد : یك بار دیگر، نتانیاهو نه تنها واقعیات معاصر را تحریف می كند، بلكه همزمان گذشته و حتی كتاب مقدس را نیز تحریف می نماید. واقعا تاسف آور است كه تعصب و نژاد پرستی به جایی می رسد كه علیه آحاد یك ملت كه سه بار در تاریخش یهودیان را نجات داده است، چنین اتهامی وارد می شود.
وی افزود : كتاب استر بیان می كند كه چگونه خشایارشا در چنین روزی یهودیان را از توطئه هامان نجات داد؛ دوباره در زمان كوروش، پادشاه ایران یهودیان را از اسارت در بابل رهانید؛ و در زمان جنگ جهانی دوم كه یهودیان در اروپا كشتار می شدند، ایرانیان به آنان پناه دادند.
شبد*9122* انتشار دهنده: مهدی نعمتی
۰ نفر