به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا، پوریا سوری درباره افزایش حضور رسانه های خارجی بعد از برجام در ایران اظهار كرد: از ابتدای سال 95 بیش از 100 گروه از خبرنگاران و گزارشگران رسانه های خارجی، با همكاری این مركز مجوز تهیه گزارش از اماكن تاریخی و گردشگری سراسر كشور دریافت كرده اند.
وی افزود: استانهای تهران، اصفهان، یزد و فارس در صدر جدول علاقهمندی خبرنگاران خارجی قرار دارند.
سوری اضافه كرد: گروه های خبری از كشورهای فرانسه، آمریكا، بلژیك، آلمان، ژاپن، كویت، سوییس، سوئد، كره جنوبی، ایتالیا، انگلیس، تایلند، بلاروس، عراق، تونس، فلسطین، عمان، لهستان، تركیه، فنلاند، هنگ كنگ، چین، قزاقستان، گرجستان، پاكستان و یونان در سال جاری مجوز تهیه گزارش تصویربرداری از اماكن تاریخی و گردشگری كشور را برای ساخت مستند و گزارش های خبری و معرفی زیبایی های كشور ایران از سازمان میراث فرهنگی دریافت كردهاند.
رییس اطلاعرسانی سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: استانهای تهران، اصفهان، فارس، یزد، خوزستان و كاخ موزههای نیاوران، سعدآباد، گلستان و موزه ملی ایران مورد توجه بسیاری از گروههای خبری خارجی و در اولویت تهیه گزارش آنها بوده است.
به گفته سوری، در سال 1394 نیز برای 54 گروه شبكه خارجی و خبرگزاری بین المللی مجوز تهیه گزارش و تصویربرداری از اماكن تاریخی و گردشگری و ملاقات با مسئولان سازمان میراث فرهنگی صادر شده است كه امسال با نرخ رشد 85 درصد به رقم بیش از 100 مجوز در سال95 رسیده ایم.
رییس مركز روابط عمومی میراث فرهنگی اضافه كرد: امسال شبكه های آسوشیتدپرس، اسكای نیوز انگلیس، الجزیره انگلیسی، آنابل سوییس، آرته فرانسه، آتابلو ایتالیا، رای ایتالیا، تی آر تی تركیه، پی بی اس، ان زد زد سوییس، ان آر كی نروژ، ان اچ كی ژاپن، كیبیاس كره جنوبی، تی بی اس ژاپن، آجار گرجستان، الكوت كویت، الاتجاه عراق، بلاروس سكورینا، اس آر اف سوییس، پلانت پلاس فرانسه، سی سی تی وی چین، تی ای بی او فرانسه، آناتولی تركیه، پروسیبن آلمان، پنداراتا ایتالیا، آیچی ژاپن، تلویزیون ملی یونان، تیما لندن، پاتریاكی گرجستان، آرتی وی اس اسلواكی، تایی تایلند، سی بی اس، سیدونیا ایتالیا، فرانس 24 فرانسه، ام بی اس كره جنوبی، ای او هلند، آر آی اچ كی هنگ كنگ، الان امارات، واگابند سوئد، تی وی پی لهستان و روزنامه های مجلات لیبرته فرانسه، وال استریت، اكونومیست انگلستان، سوآمالانیه فنلاند، نشنال جئوگرافیك ژاپن و یومیوری ژاپن برای تهیه گزارش و برنامههای مستند از نقاط مختلف كشور مجوز تصویربرداری دریافت كردند.
رئیس روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یادآورشد: انعكاس این گزارشها در معرفی ایران و جذب گردشگران خارجی موثر است و امیدواریم با ادامه این روند شاهد افزایش بیش از پیش گردشگران خارجی به كشور باشیم.
فراهنگ**3079**1027**دریافت كننده: علی اسدی** انتشار: جواد دهقانی
پس از برجام انجام شد
رشد 85 درصدی حضور رسانه های خارجی در عرصه های گردشگری ایران
۲۳ اسفند ۱۳۹۵، ۱۳:۲۴
کد خبر:
82462824
تهران-ایرنا- رئیس روابط عمومی و اطلاعرسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می گوید: حضور رسانه های خارجی در كشور پس از برجام برای تهیه گزارش از اماكن تاریخی و گردشگری 85 درصد رشد داشته است.